zondag, mei 18, 2008

Knipperlichten kapot

Afgelopen week reed ik naar de bouwmarkt om het grote aangeschafte afdak boven de voordeur af te halen.
Op de stille ruime vierbaansweg reed ik links. De taxichauffeur achter me reed ook links en pas nadat ik afsloeg, schrok hij en sorteerde direct naar de rechterbaan waar geen kip noch auto te bekennen was.

Ik dacht dat mijn knipperlicht het niet deed. Immers een taxichauffeur is toch een ervaren rijder. Ik zette de motor af, maar de radio bleef aan. Ik drukte op het knipperlichtenalarm, stapte uit, en zag dat ze het deden. Hmm, nu zal ik eens alleen het linker knipperlicht aandoen. Deed het niet. Zie je wel, daarom reageerde de taxi zo, het ligt aan mijn knipperlicht. Gevaarlijk dacht ik, ik ga niet verder rijden dan dat dat gemaakt is.

Gisteren reed ik langs de Kwik Fit en herhaalde het. Tot de monteur me vertelde, mevrouw, alleen met de motor aan, doet het knipperlicht het.
Stomverbaasd was ik. Er was niets aan de hand, ook taxichauffeurs kunnen slapen achter het stuur.

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij moeten ze het toch ook doen als de motor uit is maar de sleutel zit in het contact!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Schuldenvrij, alleen die alarmknipperlichten dus.

    BeantwoordenVerwijderen