maandag, mei 19, 2008

Maximum tarieven voor 0900 nummers

Het maximum tarief voor een 0900 nummer in België is 150 cent per minuut en in Nederland 80 cent per minuut.

Deze wijsheid leerde ik, nadat ik op een verwijderde log over 0900 nummers veel commentaar kreeg. Al surfend leerde ik dat er kennelijk maxium tarieven bestaan en dat ons Polderland andere maxima hanteert dan het land van koning Boudewijn.

Vandaag werd onder andere het bedrijf Abodata beboet voor veelvuldig spammen en bellen naar dure 0900 nummers. Abodata heeft gedurende een paar jaar ruim bruto 1,7 mln verdiend.
Thuiswerk kreeg je niet, maar je hielp het bedrijf Abodata aan inkomsten.
Deze organisatie kon zo lang blijven bestaan, omdat deze bedrijven slechts verplicht zijn om 1 op de 10.000 mensen aan thuiswerk te helpen. De tijdsduur hoeft niet meer dan twee weken te zijn. Je moet kunnen aantonen dat je mensen aan werk hebt geholpen schreef ik op 10-11-2006

2 opmerkingen:

  1. Lucratief is het zeker! En volgens mij zijn het mensen met erg weinig inkomen die er in trappen. Dus "arme" mensen worden geplukt. Laat ze rijke patsers oplichten en plunderen, bestuurders van banken en van bedrijven zoals de Shell verdienen meer dan 1 miljoen euro per jaar, daar valt meer te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bekijk ook eens de site www.VraagAlex.nl, voor alternatieven voor deze dure 0900-nummers.

    BeantwoordenVerwijderen