vrijdag, mei 30, 2008

Overstapservice bank bijna afgelopen

De DSB schreef me vorige week dat ik nog eens kritisch moest kijken welke banken nog steeds geld bijschreven op mijn vorige rekening bij de Postbank.

De uitkomst was simpel, de Dexia bank.

Bij Dexia heb ik nog een lease contract lopen, waar ik maandelijks nog steeds een bedrag aan rente en aflossing van 45 euro betaal. Ik ontvang dividend.

Dexia heeft na een bericht van de DSB bank heel goed begrepen dat ze niet meer kunnen innen van de Postbank maar bij de DSB.
Nu probeer ik met vijf e-mails, waaronder een e-mail met bijlage, een gescande e-mail met handtekening verzonden om duidelijk te maken dat het dividend gestort moet worden waar ze het geld weghalen.

Dexia accepteert het niet. Ik moest faxen. Nu zou je zeggen, wat maakt dat uit, maar Insinger de Beaufort adviseerde een gescande brief met handtekening. Insinger de Beaufort stort maandelijks een bedrag. Zij wisten nog niet van mijn nieuwe bankrekening.

Vanmiddag heb ik op de fax van de baas nogmaals een print van de gescande e-mail met handtekening gefaxt. Tevens heb ik per e-mail een belofte gedaan.

"Iedere incasso ga ik storneren, vervolgens wacht ik een week en maak het bedrag zelf over."
Dit heet zieken. Kost me wat energie, maar ik ben ietwat gefrustreerd. Misschien zeg ik dat nu wel, en doe ik het niet. Maar ik voel dat ik iets moet doen.

Hoe moeilijk moet het zijn, dat je wel weet van welke rekening je het geld moet halen, maar niet weet waar je het moet storten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen