vrijdag, mei 09, 2008

"Service" apotheek

In de "service" apotheek waar ik in februari voor het eerst na bezoek aan de huisarts medicijnenpleisters ging halen, vertelde die mevrouw achter de toonbank met hoofddoek, waar geen krul onderuit komt, dat ik voor deze pleisters moest bijbetalen en of ik dat wilde.

Een beetje kregelig, zei ik toen:: "Fijn een apotheek, u komt vast met een alternatief."
Dat kon die mevrouw niet. "Nee, er zijn geen alternatieven" .
Inmiddels ben ik bij een bekken fysiotherapeute en zij vertelde me dat er wel degelijk medicijnen zijn met hetzelfde middel waarop ik niet hoef bij te betalen.

Pleisters zijn gemakkelijker, een keer per paar dagen plak je een pleister, terwijl je de medicijnen dagelijks moet slikken.Voor de medicijnen hoef je niet bij te betalen.
Dit simpele antwoord had de "service" apotheek me meteen moeten vertellen. Maar ongetwijfeld verdienen pleisters beter

Volgens een artikel in het AD zijn de pleisters duurder en beter, minder bijwerkingen dan pillen en ja, daarvoor betaal je die 15 euro extra.
Waarom lees ik dit op internet en kan de apotheek me dit niet vertellen?

Al zoekend weet ik dat de tweede kleinere apotheek in mijn woonplaats op zaterdag geopend is. Daar ben ik geweest en werd rustig en goed geholpen. Kreeg informatie!!! Wow.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen