vrijdag, mei 02, 2008

Verre vakanties en consuminderen gaan niet samen

Birma, Australië en de VS zijn landen die erg leuk zijn om te bezoeken, zo bleek de afgelopen week uit de foto's die ik te zien kreeg van ex vakantie-vierenden.

Tja, wat moet een hypotheekaflosser met deze informatie. Ik ben niet een jaloers type, maar ergens begint het wel te kriebelen.

Een vriendin vroeg me afgelopen weekend, waarom ga je niet met vriend K mee voor een trip naar Australië. Hij wil, hij zoekt nog gezelschap.
Gisteren belde ik hem en stelde het hem voor, aan het einde van het jaar, met de kerst en begin januari.

Hij gaat er over denken, vandaag hoop ik dat hij er van af ziet. Het consumindert niet. Ik steek mijn geld liever in de aflossing van mijn huis en een leuk spaarsaldo, goede auto. Wanneer dat in orde is, dan misschien.
Bovendien wil ik gewoon in goed gezelschap reizen. K. is een aardige vent, maar meer ook niet.

3 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Wij hebben een website gevuld met vakantieaanbiedingen die wel bij het consuminderen passen: www.tochnogopvakantie.nl. Alle reizen zijn onder de 250 Euro en er zitten pareltjes van accommodaties bij. Toen we de website bedachten, hadden we geen idee dat er zoveel echt goede aanbiedingen zijn. In het hoogseizoen zijn de reizen wat duurder, maar zo in het naseizoen is het heel aantrekkelijk om er een weekje tussenuit te gaan. Maar als je het echt verantwoord wilt doen, hoor je natuurlijk niet te gaan vliegen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schreef begin 2009 al een logje over jullie website:

    http://opnieuwbegonnen.blogspot.com/2009/03/toch-nog-op-vakantie.html

    BeantwoordenVerwijderen