zondag, mei 11, 2008

Wat belangrijk genoeg is, raak je niet gemakkelijk kwijt

Wat drijft me, en waarom raak ik het een wel snel kwijt en het andere niet:

De ontdekking dat ik het een wel en het ander niet gemakkelijk kwijt raak heeft me aan het denken gezet
Kammen, huissleutel en pennen, ik ben ze zo pleiten.
Mobieltje, portemonnee, plastic geld, auto- fiets- scootersleutel hou ik goed in de gaten.

Iets kwijt raken heeft te maken met schaarste en de belangrijkheid van het product of wat ik belangrijk vind.

Verder hier over mijmerend, heeft me het besef gebracht dat ik geld destijds kennelijk niet zo belangrijk vond. Anders was ik eerder met beleggen gestopt.
Waarom ben ik er dan zo lang mee doorgegaan?

-- Geld was niet belangrijk genoeg.
-- Kennelijk heb ik altijd ' voldoende' geld gehad.
-- Tijdens mijn burn-out kon ik makkelijk veel geld sparen, ondanks dat ik toen minder uren werkte en minder salaris kreeg.
-- Met beleggen begon ik, toen ik bijna weer aan het werk ging.
-- Ik bleef doorgaan met de beleggingsclub, omdat ik stik verliefd ben/was op de penningmeester. Dit was ook de reden dat ik zelf in het bestuur ging. De beleggingsclub ging goed, giga winst in de tijd dat ik er bij zat, ook in economisch mindere tijden.
Ik was verplicht ook prive door te gaan met beleggen en dat ging desastreus en de verliefdheid op de penningmeester bleef, ook al had ik toen een tijdelijke relatie met een kunstenaar.
-- Liefde is belangrijker dan geld. De liefde sucks en het geld sucks ook.

-- De meeste geslaagde mensen hebben behalve roem ook een goed liefdesleven, denk ik. Ik weet dat het niet altijd zo is, maar ik wil het graag zo zien.

Kennelijk ga je pas voor iets wanneer datgene belangrijk genoeg is en wat je niet kan missen. Wat belangrijk genoeg is, raak je niet gemakkelijk kwijt

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen