zaterdag, juni 07, 2008

Cursussen van de Kamer van Koophandel

Onze eigenste Kamer van Koophandel geeft perfecte seminars voor een habbekrats.
Donderdagavond was ik op de seminar "Start een eigen bedrijf". Een boek, een kladblok en een pen werd ons deel, samen met drie goede inleiders:
- Sociale verzekeringswetgeving door de heer J.M.A Weerts, directeur J.W. infotainment
- De financiële kant van het bedrijf, door de bekende heer J. Verboon RA, Verboon en partners.
-De commerciële kant van uw onderneming, door de heer P.E. Davidson, Public Relations Management.

Wanneer je overweegt een zelfstandige te worden, dan zijn dit soort avonden een must. Niet alleen vanwege de inleidingen, maar ook vanwege het netwerken. De verhalen van de mede cursisten.

Voor mij ontbreekt vooralsnog de basis om echt met een bedrijf te beginnen. Ik verdien redelijk...., de werkomstandigheden zijn verbeterd, ik begin weer beter in mijn vel te zitten. Maar bovenal, hoop ik nog een paar jaar ABP pensioen extra te krijgen.
Ondertussen klus ik gewoon bij, met de vrienden op de fiets, dit weblog, de moestuin en mijn eigen netwerk met gratis zeilen, vrienden om gezellig mee bij te kletsen. Mijn interviews.

Het kriebelt zeker, om mijn eigen stempel op het werk te drukken, om niet afhankelijk te zijn van een werkgever. Misschien ook omdat ik groot geworden ben met een pa en familie met eigen bedrijven. Het kriebelen moet ik maar gewoon een beetje indammen en omzetten in ontwikkeling. Om me heen kijken, lezen, netwerken, bijklussen.

2 opmerkingen:

  1. Heel interessant! Hoeveel kosten die kursussen? Misschien is er voor jou de mogelijkheid om iets minder te werken en daarnaast een eigen bedrijf op te zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zuinigaan,
    Onder de link van de Kamer van Koophandel, die pagina links onderaan staan drie semnars, daar kun je kiezen en zie je de gesubsidieerde prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen