vrijdag, juni 13, 2008

De PC overleefde Joran van der Sloot niet

Nadat ik op Geenstijl las dat Joran van der Sloot een lekker leventje leidde in Bangkok, besloot ik eens flink te surfen in alle Thaise websites, en ja, ik haalde per direct het Joranvandersloot virus binnen....

De stand alone pc is in november 2005 voor het laatst schoon gemaakt en voorzien van de virusscanner Norton en Spy Sweeper. Door het gebruik van Spy Sweeper, heb ik nooit Norton verlengd. Het ging lange tijd goed.

Geleerd van de vorige keren maak ik geen gebruik meer van het volgens mijn ervaringen virus gevoelige mailprogramma Outlook. Webmail van Orange werkt perfect en ik kan overal mijn e-mail inzien.

Mijn pc gaat een weekje logeren bij een buurman verderop in de straat. Bovendien krijgt hij een verbeterde dvd drive. De beloning voor deze pc dokter is een dat huren van een motorbootje op de grote plassen van de Rotte.
Dat is ongeveer dezelfde prijs die ik kwijt zou zijn bij een commerciële professional, zestig euro.

2 opmerkingen:

  1. Norton en vele andere commerciele virusscanners maken de je pc traag! Ik gebruik een gratis virusscanner: AVG Anti-Virus Free Edition 8.0. Deze is net zo goed als een dure, commerciele virusscanner, alleen belast deze het systeem minder, en dat merk je qua snelheid. AVG scant trouwens ook op spyware.

    http://free.grisoft.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Spaarvarkentje, dat heb ik vaker gehoord. Goede ervaringen met deze AVG.
    Ik krijg nu MacAfee en de goede versie van Spy Sweeper. Dat zal denk ik ook wel goed werken.

    BeantwoordenVerwijderen