woensdag, juni 04, 2008

Vijf procent spaarrente!!

Bij de door de Nederlandse bank goedgekeurde Turkse Credit Europe Bank. Dit hoge rentepercentage geldt alleen voor nieuwe spaarders 5% rente.

Volgens een comlumn van Erica Verdegaal in NRC Next heeft de IJslandse Ice Bank een spaaroorlogje gecreëerd. Deze bank is niet goedgekeurd door de Nederlandse Bank. IJsland is hard getroffen door de kredietcrises. Gaat er iets fout ben je je geld kwijt. Dit geldt niet voor de Credit Europe Bank.

Dat er maar meer banken mogen volgen. Concurrentie is goed voor de consument.

5 opmerkingen:

  1. Ah, ik hoopte al dat iemand het binnen afzienbare tijd zou uitzoeken :) dan zal ik maar overstappen als ik de bonusrente (rabobank) binnen heb!

    Dankjewel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klopt niet dat je je geld kwijt bent! De 1e 20000 euro valt onder het ijslandse stelsel. Je krijgt dit gegarandeerd terug. Alleen hoe lang dat gaat duren...? Ik weet alleen dat je niet zelf naar ijsland hoeft, maar dat er een curator wordt aangesteld die alles gaat regelen.
    Voor de rest van het geld (20.00 - 40000) kan je voor 90% terecht bij het nederlandse stelsel. 10% is eigen risico. (maar aangezien ik de komende 95 jaar de 20000 grens niet ga overschreiden is dit voor mij niet van toepassing.)
    Toch wacht ik het even af.. ECB heeft op dit moment hetzelfde aanbod, en valt wel volledig onder nederlandse stelsel..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Flowergirl, bedankt. Wanneer ik mijn kranten goed had gelezen, dan had ik dit bericht al dagen eerder kunnen plaatsen. Het FD kwam nog eerder met dit bericht.

    @Ellen, de IJslandse voorwaarden zijn zo, dat je als klant heel veel doorzettingsvermogen, een lange adem, geduld van 10 ijskonijnen enz.
    Ben jij klant bij deze banK?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi iedereen,

    Ik heb opnieuwbegonnen.blogspot.com gevonden via Google.
    Deze site ziet er goed en leuk uit!
    Ik wil graag ook zo een mooie site maken. Welke software heb je hier precies voor gebruikt? Mijn blogje ziet er nog saai uit. :(

    Bedankt

    Liefs vanuit A'dam
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Willy,
    is gewoon een layout van Blogspot.com Mogelijk is deze nogal gedateerd. Iedere twee jaar komen er nieuwe lay-outs en ik ben één keer verplicht verhuisd, omdat de vorige lay-out verouderd was.
    Ik zou het liefst een witte achtergrond willen hebben, maar steek er geen energie meer in.
    Je moet wel wat kennis van Html hebben voor blogspot.

    BeantwoordenVerwijderen