dinsdag, juni 03, 2008

Weer een sollicitatie ervaring rijker

Mijn CV is met mijn toestemming doorgestuurd door mijn baas, en vandaag kreeg ik een uitnodiging om te solliciteren bij een importeur van dure auto's op 40 km afstand van mijn huis.

Al pratende tijdens het telefonische voorinterview ging het over mijn salaris. Hoeveel verdien ik nu? Zoveel???

Nah, nee, dat is veel meer dan zij konden bieden en dan alle emolumenten die ik nu heb. De kans is klein dat dat wat wordt.
Het bleek dat de man mijn CV niet eens heeft ingekeken. Uitging van mijn huidige werkzaamheden, wat hem verteld was. Aan het einde van het gesprek bleek dat er misschien ooit wel mogelijkheden waren. Ja, ja...

Dankzij gesprekken met personeelszaken en eindelijk een beetje sturing van bovenaf kan ik zeggen, dat ik nu denk, ach het zal mijn tijd voorlopig wel uitduren. Wel ben ik lid geworden van de vakbond. De voordeligste vakbond met rechtsbijstandverzekering is de CNV en de vakbond opgericht door personeelsleden voor personeelsleden.
Ik ken de grafiek waarin er een knik in de kostenlijn zit, die lijn gaat binnenkort omlaag.

Komende week volg ik een seminar bij de Kamer van Koophandel, over het starten van een eigen bedrijf. Niet dat dat zo slim is, maar het geeft mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen