zondag, juli 13, 2008

Het huis zit weer strak in de verf

Mijn tussenwoning met plat dak en aluminium dakgoten heeft slechts weinig te verven hout.
Zes ramen op de bovenste verdieping, twee grote ramen beneden, uiteraard een voordeur, dubbele tuindeuren en een schuurdeur.

Dankzij het platte dak en de aluminium dakgoten blijft het verfwerk beperkt.
Vroeger schilderden mijn zwager en ik het huis in twee en een halve dag met de milieuvriendelijke dure verf Wijzonol.

Mijn zwager kan me helaas niet meer helpen en ik durfde niet in mijn eentje op een ladder te staan. De gepensioneerde schilder die in de buurt woont heeft de klus in vier dagen geklaard. Hij heeft zelfs eerst in de grondverf gezet en daarna volgde de eigenlijke verflaag.

De deuren zijn wel in Wijzonol geverfd, maar de kozijnen in Sikkens. Hij had een grote partij gekocht. Wijzonol kost ruim 20 euro per blik. Sikkens vijf euro. Hij berekende me voor het schilderen en de verf 435 euro.

Zijn ladder is heel erg veilig. Ik durfde er met gemak op. Even wennen, maar ik denk dat ik het over vijf jaar zelf wel durf.

2 opmerkingen:

  1. ik help je dan hopen dat je er 5 jaar mee doet, Sikkens is beslist van slechtere kwaliteit dan Wijzonol, dat zou die schilder toch behoren te weten.
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Dat had die schilder zeker mogen weten. Want zo is goedkoop duurkoop. Jammer!!!!

    BeantwoordenVerwijderen