dinsdag, juli 01, 2008

Het is allemaal duurder geworden

Vandaag zijn de kosten van energie duurder geworden, drie cent accijnsverhoging op diesel en lpg per liter, de huren omhoog, vliegtaks ingevoerd, en vast nog wel wat dingen die de inflatie lekker doen toenemen.

Dat zijn allemaal veel inflatieverhogende aspecten en daar was minister Bos erg op tegen. Het valt allemaal wel mee in Nederland, slaap zacht, geen paniek.


De inflatie is nu 4% en vandaag sloot de beurs 2,68% lager op 414,52. Zoals vaker in de zomer, zakt de beurs, maar nu is het helemaal bingo.



Was de inflatie volgens het CBS eind mei nog 2,3%, na vandaag zal het flink gestegen zijn.

Geldt dat ook voor mij? Nou nee, Ik tank geen diesel, ik woon niet in een huurhuis, ik heb mijn energie vastgezet.
De gasprijs en de benzineprijs nekt me niet echt, want met de scooter rijd ik 1 op 45, ik tank hooguit 1 x per maand en ik verbruik minder dan 500 m3 gas, dankzij mijn energiezuinige huis.

Alleen waarom heb ik begin dit jaar mijn aandelen niet verkocht!!!!
Trouwens ik mag wel eens serieuzer mijn enorme schuld gaan bekijken. Nu is het allemaal maar, o, ik kan rondkomen en ik sluit mijn ogen voor de periode dat het misschien allemaal niet meer zo goed gaat. Ik doe ook net als Wouter aan korte termijn politiek. Kan niet over die enorme berg schulden heen kijken.
Ik ben net als de meeste mensen, ik trap in kleine prijsjes, terwijl ik zou moeten weten, dat veel kleintjes een grote maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten