zondag, juli 06, 2008

Niet zo lekker in mijn vel

Talloze factoren spelen mee met het feit dat ik me niet zo lekker in mijn vel voel zitten.

Allerlei dingen die niet goed gaan spelen door mijn hoofd. Waarom ik, waarom lukt dit niet of dat niet.
In ieders leven zijn drie dingen belangrijk, geld, liefde en gezondheid.

Nu ik mijn financiën redelijk op peil heb, nog niet optimaal, mijn gezondheid is niet veel op aan te merken, afgezien van die bejaardenbril, en een BMI van 27, mag ik niet mopperen.

Blijft over de liefde en het werk. Het werk is ok, al sta ik niet te juichen. De liefde dus, hopeloos en hulpeloos en dat is eigenlijk al veel te lang zo.
Afgelopen week heb ik de psycholoog gebeld en via de huisarts een afspraak mee gemaakt. We leven in een maakbare samenleving, dus dat moet ook gaan lukken.

Met liefde bedoel ik niet de korte hoogtepunten, maar het burgelijke gevoel. Ik ga hier verder aan werken, en dat betekent voorlopig niet meer dagelijks een logje. In mijn extra vrijwilligers-vrijetijdswerkzaamheden heb ik geschrapt. De gastenkamer blijft ook even dicht voor gasten. Ik heb even tijd nodig. Hopelijk dat er nu echt eindelijk iets gaat gebeuren en niet voor een tijdje, maar gewoon veel langer.

5 opmerkingen:

  1. Ik wens je iemand toe waarmee je oud wilt worden. Zelf ontmoette ik 'mijn man' ook pas op mijn 36e dus alles kan!
    Veel geluk,
    Sjaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. citroenvlinderzondag, 06 juli, 2008

    Ik wens je toe dat je vooral oud met jezelf kan en wilt worden.

    Dat je je hoop op een goed en bevredigend leven niet in de handen van een ander legt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Begrijpelijk, maar vergeet niet dat 'liefde' niet per se vanuit een partner / seksuele relatie hoeft te komen, ook familie, vrienden, en huisdieren kunnen een mens liefde geven (het zij op een andere manier).

    Ik wens je in ieder geval veel geluk toe (in de liefde, maar ook op andere vlakken)en ik blijf je blog volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schuldenvrij levenmaandag, 07 juli, 2008

    Hopelijk kom je door deze dip heen! laat de moed niet zakken je hebt al zoveel bereikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Sjaan, het kan nog veel gekker. Hoorde onlangs van een vrouw van in de 70 die voor het eerst gaat samenwonen en trouwen!

    @Citroen, je hebt gelijk.Ik hoop het ook plus wat extra's. Had ook graag kinderen wilen hebben, niet gelukt.Lag ook al aan mij.

    @Spaarvarkentje dit soort leven is herkenbaar. Ik heb een goed leven wat dat betreft..., maar mis dat wat ik gekend heb.

    @Schuldenvrij, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen