donderdag, juli 31, 2008

Opgelucht

Vandaag goede berichten over de economie. Het zal zo'n vaart niet lopen als toen in 1987.
Kortom ik ben een stuk opgeluchter en ik ben blij dat ik ben blijven zitten en niets heb gedaan. "Alles kom reg".

De diepvries is vol, bartstensvol er kan niets meer bij. Toch blijft er nog voldoende te oogsten.

Inmiddels neem ik ook bonen met peen wat peterselie en wat slasaus mee naar kantoor. Teveel groenten, tussen de middag voortaan ook maar groente eten. Collega's waren nieuwsgierig naar mijn salade en toen ik vertelde dat het biologisch was, waren ze enthousiast.

Ik zal mijn broer eens lief aankijken en vragen of ik een deel van zijn vriezer mag lenen.

Alhoewel mijn broer veel goed vindt, is hij tegenwoordig ijzersterk in het nee zeggen tegen zijn drugsverslaafde zoon. Hij geeft hem geen geld meer, en vorige week is de zoon ook afgesloten van het water. Boos was hij op hem, maar het leven gaat door. Zoon werkt niet meer, maar hangt rond met vrienden en doet 's nachts duistere dingen.
Vroeger gaf mijn broer hem altijd geld, tot wel 1800 euro per maand en hij betaalde de energierekeningen, bovendien woont zoon gratis in het huis naast hem.
Nu zoon geen water meer heeft, komt hij in ieder geval ontbijten bij zijn vader, dat wil zeggen, mijn broer wacht en wacht tot hij is langs geweest.

1 opmerking:

  1. Over de diepvries: je kunt ook groente wecken. Dat is misschien een beetje ouderwets, maar het kan nog steeds.

    Ik ben over de economie nog steeds niet helemaal gerust. Ik hoop dat ik over 10 jaar inderdaad het pensioen krijg dat mij nu beloofd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen