donderdag, juli 24, 2008

Portemonnee gevonden

Vandaag zag ik een grote zwarte zachtleren portemonnee liggen langs de kant van het fietspad, in de buurt van het Sparta Stadion.

Ik realiseerde me pas na een paar meter dat het echt een portemonnee was. Ik ging terug en pakte het ding op. In de rij voor de kassa van de supermarkt keek ik in de portemonnee en zag een ANWB kaartje met de adresgegevens van de man.
Het liep al tegen half zeven en om acht uur kreeg ik bezoek. Geen tijd om nog naar het politiebureau te gaan.

Gelukkig stond deze persoon in het telefoonboek, ik belde hem, maar hij nam niet op en ik sprak zijn voicemail in. Zojuist even na tien uur probeerde ik het weer, maar nog steeds die voicemail. Belde ik het landelijke politienummer en daar ga ik de portemonnee morgenochtend afgeven. Ben ik ruim voor openingstijd van acht uur daar, dan mag ik hem ook door de brievenbus doen.

De verdere inhoud heb ik nauwelijks bekeken, immers daar heb ik toch niets aan. Het is niet van mij.

Update zaterdag 26-7-08: Een grote bos bloemen werd vanmorgen door de bloemisterij bezorgd . De man was enorm opgelucht toen hij mijn berichten op zijn voicemail afluisterde en is inmiddels blij met zijn portemonnee.

1 opmerking:

  1. Ik weet niet of de politie wel helemaal te vertrouwen is... noem me achterdochtig, maar je moest eens weten wat daar allemaal aan gevonden voorwerpen achterover wordt gedrukt door politieagenten!

    BeantwoordenVerwijderen