donderdag, juli 03, 2008

Tien jaar niet meer gerookt


Tien jaar heb ik niet meer gerookt!

Op mijn verjaardagskalender heb ik destijds deze datum genoteerd. Ieder jaar vier ik het, of doe ik iets, waardoor ik het gevoel heb, nu heb ik er toch bij stil gestaan.

Vorig jaar viel de dag samen met een afscheid op een mooi jacht met eten in de Rotterdamse haven.
Vanavond had ik een BBQ van mijn werk.

Nu deel ik deze dag met mijn blog, en denk ik: Tien jaar!!!!!


Dat zijn 10 x 365 pakjes sigaretten minder. Ik heb nog wel eens trek in een peuk. Soms rook ik nep aan een zoethoutje, heerlijk dat inhaleren.
Ik heb mezelf beloofd dat wanneer ik zeventig ben ik weer mag roken, dan maakt het toch niet meer uit. Tegenwoordig mag je nergens meer roken. Rokers zijn paria's, foute mensen. Ik vrees dat het nooit meer gaat gebeuren.

4 opmerkingen:

  1. Goed hoor, alweer tien jaar! Leuk, dat je het ieder jaar viert: heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Tja, het beleid tegen rokers, vind ik ook veel te streng en ik vraag me af, of al die regels ook echt zullen helpen, om iedereen van het roken af te helpen: ik betwijfel het!

    Groetjes, Willeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi ik ben zelf een jaar gestopt met roken en merk nu pas hoe erg de ongeving en je kleding stinkt,nog afgezien van de gezondheidsrisico's. Ik vind het werkelijk waar te vies als ik ergens een broodje wil eten in bijv A'dam waar ik laatst was en de hele tent blauw staat van de rook.Als ik moet kiezen tussen asociaal naar rokers toe door ze niet te laten roken of asociaal naar niet-rokers toe omdat die naar 90 % van kroegen bioscopen restaurants enz niet willen zitten omdat ze dan in de rook zitten dan hebben de rokers wat mij betreft pech...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supergoed. De verleiding is nu wel weg denk ik. Ik heb de eerste jaren veel moeite gehad om het vol te houden en de verleiding te weerstaan toch weer te beginnen. Je hebt al 10 jaar veel geld bespaard en het is ook nog eens een stuk beter voor je lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteert 10 jaar nu ik zelf rook al 12 jaar niet meer heb er nooit spijt van gehad
    maar er moeten er nog meer komen die niet meer roken


    groetjes Riekie

    BeantwoordenVerwijderen