woensdag, juli 23, 2008

Verkeerde planten geplant

Courgette- en pompoenplanten zijn familie van hetzelfde ras. Ze lijken erg op elkaar.

Ik weet zeker dat ik courgettezaden in potjes in de koude kas heb gezet.
Bij het uitplanten heb ik ze, denk ik, verwisseld met pompoenplanten die iemand anders had gezaaid.

Pas nu heb ik in de gaten dat ik pompoenen in mijn kleine moestuindeel heb. Wie heeft nu die courgetteplanten??? Ze zijn nergens meer te vinden.

Hmm, wat zijn die courgetteplanten groot, dacht ik vandaag, na nog eens goed kijken bleken de gele bloemen te veranderen in oranje ballen, het bleken geen courgettes, maar pompoenen te zijn.

Omdat we druiven in de kas hebben, kunnen we daar geen komkommers planten. Het resultaat is schimmel op de komkommers, het is een bekend verschijnsel, alleen wisten wij dat nog niet.

Die courgettes lijken dan nog op komkommers, daar kun je nog wat mee.
Jammer dan, geen courgettes, maar pompoenen.

Alleen hoe zit het nu, ik weet toch zeker dat ik courgettezaad had en geen pompoenen. Wie heeft nu mijn courgetteplanten??

3 opmerkingen:

  1. Geeft niet, die pompoenen kun je héél goed op marktplaats zetten, of uitdelen aan allerlei tantes enzo... :)
    Wel weer een mysterie :|

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch jammer, courgettes uit eigen tuin zijn lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ik zal nog maar eens goed zoeken bij mijn moestuin-maatschap-mede-tuinders....
    Ik ben gewoon af en toe een warhoofd. Teveel dingen aan mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen