maandag, juli 21, 2008

Volop geconsuminderd in Nederland

Consuminderende Rotterdammers zetten kleine trapjes achter de 1 meter zwarte hekwerken en omzeilden zo het 25 euro kostende entreekaartje voor de Redbull Airrace in Rotterdam. Het was niet alleen het slechte weer, waardoor het maximum aantal bezoekers niet gehaald werd.

Het gratis parkeren bij de Pathe bioscoop "de Kuip" is sinds begin juli over en kost nu 1,30 per uur.
Alleen op maandag- en dinsdagavond is het parkeren en op 600 meter afstand is het gratis parkeren, met iets minder ruimt.
Gisteren besloot ik, dankzij de festiviteiten en mijn luiheid met de auto naar de bioscoop te gaan. Ik heb een Parkline abonnement en ik kan met de mobiele telefoon parkeren. Geen zorgen of ik wel voldoende in de meter heb gestopt.

Baalde ik van mijn beslissing niet te wandelen, groot was mijn tevredenheid toen ik na de film "Mama Mia" bij mijn auto terug kwam en een man kwaad zag, omdat hij een bekeuring had gekregen. Terwijl ik me afmeldde bij Parkline, werd hij steeds kwader. Zijn blonde vrouw kon hem niet meer kalm krijgen. Hij stapte in zijn auto en nooit, nee nooit zou hij zo'n abonnement nemen.

Aan het consuminderen dacht ik ook toen ik natte kampeerders zag die compleet weggeregend waren. Het kamperen bij de boer is populair. De dure benzineprijs en het totale dure leven, maakt het dit jaar populairder dan ooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten