vrijdag, januari 19, 2007

Waarom ik ben ik gaan sparen

Ooit heb ik flink gespaard en dat ben ik kwijt geraakt, door te stoppen met beleggingsfondsen en door te gaan met zelf beleggen in fondsen.

Ik ben lid geworden van een beleggingsclub wat goed lukte, maar heb later een tweede hypotheek genomen van €50.000 en belegd met behulp van een adviseur. Ook dit geld ben ik kwijt geraakt.

Vervolgens heb ik mijn bestaande twee hypotheken omgezet in een nieuwe hypotheek met extra (onnodige) verzekeringen afgesloten. Het teveel aan extra hypotheek was nu €80.000.

Het totale verlies was nu mijn spaargeld van 75.000 gulden, tweede hypotheek van waarde van €80.000 plus gemiste rente over het spaargeld en betaalde rente over het onnodige gedoe met extra hypotheken. Kortom niet meer te berekenen, tenzij, je dat echt wilt weten. Als ik dit zou willen berekenen dan word ik depressief.

In 2005 ben ik wakker geworden en ben ik met behulp van dit weblog aan het consuminderen gegaan.

Sinds 2007 ben ik meer geld gaan verdienen en noteer ik op dit weblog mijn spaarsaldo.

Hiermee wil ik mijn hypotheek aflossen.

Op 1 oktober 2015
vervalt de huidige rentelooptijd en kan ik mijn huidige
hypotheeklening verlengen Voor die tijd hoop ik alles te hebben afgelost.

Ik wil ook blijven leven en ook af en toe leuke dingen doen. Anders hou ik het niet vol.

Geen opmerkingen: