donderdag, augustus 14, 2008

Chevrolet kopen van gespaard muntgeld

De 70-jarige James Jones uit Ohio had lang gespaard om de pick-up van zijn dromen te kopen. De verkopers van deze Chevrolet stonden wel even te kijken toen hij kwam betalen; hij zette zestien blikjes met muntjes op tafel.

Na negentig minuten natellen kwamen de verkopers tot de conclusie dat er maar liefst 8000 dollar aan muntgeld in de blikjes zat. Toen bleek dat de muntjes nog niet het hele aankoopbedrag dekten, schreef de Amerikaan een cheque uit.

De nieuwe eigenaar van de Chevrolet verklaarde dat hij banken en papiergeld nooit had vertrouwd. "Maar munden zijn niet kapot te krijgen", zei hij.

Bron: Nos teletekst.
Prijzen van de Chevrolet Pickup truck vanaf $ 18,515 t/m $38,730.

1 opmerking:

  1. Ha, ha, ik heb ook al een hele verzameling 1 en 2 euromunten in mijn spaarpot, maar het meeste heb ik toch keurig op de bank, tegen een acceptabel rentepercentage.
    Die euromunten maken mijn portemonnee zo zwaar, dat ik ze er regelmatig uit leg. Ik heb nu ongeveer 35 euro. Binnenkort ga ik er weer boodschppen mee betalen.

    BeantwoordenVerwijderen