dinsdag, augustus 19, 2008

Consuminder-onzin

Vandaag dronk ik een kop koffie aan de leestafel van hotel New York.

Nadat ik die koffie had besteld, dacht ik: "zou ik wel voldoende geld bij me hebben?" Het bleek niet meer dan 1,80 te zijn.

Na wat kranten doorgelezen te hebben, rekende ik af. Kop koffie 1,95. "Kan ik pinnen?" vroeg ik aan de ober, "ik heb niet meer dan 1,80 bij me." Met een groots gebaar wuifde hij: "Laat maar zitten."

Op de terugweg naar huis moest ik tanken. Ik rijd voorbij de goedkope Tango benzinestation, waar de benzine vandaag 1,49 kost. De benzinepomp staat aan de overkant van een drukke weg en ik wil maar 1 ding "Naar huis!".

Vlak bij huis staat de meter toch al in het rood en ik tank bij de buurt-pomp-station. Prijs 1,60.
Het is maar 3,5 liter, maar het verschil is toch 0,40 cent.
Ik tank wekelijks en soms wel vaker dan 1 keer per week. Deze maand heb ik al 6 keer getankt.
Wanneer ik iedere keer 40 cent uitspaar heb ik 2,40 hebben bespaard. Dat is ruim een kop koffie!

Toch ben ik deze maand erg voordelig uit: Ik zit ruim 150 euro beneden mijn budget en dat maakt dat ik overmoedig word. "Waar zal ik dat geld eens aan besteden!?"

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen