zaterdag, augustus 16, 2008

De voordeur is gepimpt

Vandaag is dan eindelijk de voordeur gepimpt. Een wens die ik al tijden heb en de luifel heb ik ook al maanden in huis.

Boven de deur een perspex luifel, rechts van de deur een luxe naambordje, de buitenlamp was al noodzakelijker wijs vervangen en eindelijk hangt er een vlaggenhouder.

Belangrijker is, dat ik een goed deurbeslag heb. De vorige is verbogen geraakt. Mogelijk dat iemand heeft geprobeerd er iets tussen te zetten. Het is niet gelukt.
Dit deurbeslag heeft heel wat voeten in aarde gehad. Vijf winkels ben ik af geweest. Toen had ik er een, maar bleken de bouten niet lang genoeg. In mijn super geïsoleerde huis is de huisdeur meer dan 50 mm dik. Vijf weken later heb ik ze dan alsnog.

Nu is het deurbeslag er, blijken de deursleutels iets te breed te zijn. Stuk van het bovenstuk van de sleutel afgevijld en nu lukt het. De anderen die ook een sleutel van mijn deur hebben zal ik informeren. Met de oude sleutel kom je nu alleen nog maar via de achterdeur binnen of in de schuur.

De deur is nog niet voldoende gepimpt. Er komen nog decoratieve randen op en een secustrip. Die secustrip is vooral bij de schuur geen overbodige luxe.
Het liefst geen extra opzetslot bij de schuur. Brrr. Weer een sleutel om kwijt te raken.

1 opmerking:

  1. Oef, je herinnert me eraan, dat ik onze buitendeuren nog moet beitsen... Zo'n luifel lijkt me trouwens ook wel wat. Ik zal het eens met mijn wederhelft bespreken.

    BeantwoordenVerwijderen