dinsdag, augustus 12, 2008

Dubbelglasruit in de achterdeur is lek

Een van de ruiten in de openslaande achterdeuren is lek.

De stoomreiniger Vaporflex M3100 daar was ik in het begin niet zo handig mee. Ik heb de stoomreiniger met waterkrachtstand 1 te lang op het glas van de openstaande achterdeur gehouden. Het gevolg is dat het glas is gaan lekken.
Het glas in de deur is 18 jaar oud en dat is te oud voor de woonplusverzekering van FBTO. Deze geeft dekking tot 10 jaar, maar dat is nog steeds meer dan mijn vorige verzekering. Die had helemaal geen glasverzekering en was 63,41 euro duurder per jaar.

Vanavond heb ik de glashandel gebeld. Niet zomaar een glashandel, nee het is de zwager van de buren. Eerder heeft hij een raampje hersteld tegen een vriendenprijs toen hij toch in de buurt was...

Al zou hij de normale consumentenprijs rekenen, dan zou ik het nog bij hem doen, want deze buren zijn goede vrienden van me geworden.

Zou ik deze stoomreiniger aanbevelen nu ik er al langer mee werk en geen/minder domme dingen er mee uithaal?

De Novilon reliëf vloerbedekking is nu keurig schoon, zonder dat ik met bezems en schoonmaakmiddelen van HG moest werken.
De vloer wordt nat en dient nagedweild te worden. Ik gebruik het het borstelstuk zonder dweildoekje er aan, ook al vanwege het reliëf, anders krijg ik deze vloer niet goed schoon.

Toch vind ik het stoomreinigen saai en veel herrie maken. Ik denk tevens aan mijn energierekening.
Daarom gebruik ik veel liever de Spaanse mop voor de Novilon en marmoleum vloerbedekking op de bovenste etage. Deze vloerbedekking is zonder reliëf.

Het stomen van kleding en de bank dat heb ik nog niet gedaan, maar ik denk wel dat het zal lukken, mits je de er rust en de tijd voor neemt.
Het zemen van de ramen van de benedenetage is handig, omdat je beslist geen ladder nodig hebt. Veel sneller is het niet, omdat de ruitenwisser aan de lange stang klein en te hard is en bovendien kun je geen druk zetten voor het zemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen