woensdag, augustus 20, 2008

Voordeliger creditcard

De beslissing is gevallen:

Vanaf 2009 neem ik de  Bijenkorf Bijcard (creditcard). Deze kost 12 euro per jaar en levert per besteding met deze kaart korting bij de Bijenkorf op. Deze card is door de Consumentenbond als voordeligste getest. Deze kaart levert geld op wanneer je bestedingen verricht. Deze card blijkt van “Visa” te zijn!!!

Per telefoon bij de Visa, kun je de Bijcard aan kunnen vragen, of over wilt stappen van je gewone Visa card naar de BIJcard.

Komend jaar heb ik geen kosten voor het aanhouden van een creditcard. Een 'goldcard' heb ik nooit gewild, dat kost meer geld. Het staat wel goed een goldcard, maar nu ik consuminder hoef ik niet zo nodig meer een goldcard. 

Dacht ik vorige week nog de ANWB creditcard te gaan gebruiken. Mijn portemonnee heeft kennelijk prioriteit boven loyaliteit. Dat is niet aardig, maar zakelijk. Erg zakelijk.

4 opmerkingen:

  1. Wat heeft je er toe gebracht om de anwb card niet te gaan gebruiken? Ik heb de ANWB mastercard, ben erg tevreden. Ben benieuwd naar jouw overwegingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, Opnieuw Beginnen! Gisteren kregen we de afrekening van de BIJcard en het was best veel. Ik had waar ik kon in de vakantie met de BIJcard afgerekend, zonder extra kosten. Op dit moment kan ik voor ruim €50 euro's kopen bij de Bijenkorf, maar ik ga gewoon verder met sparen. Misschien komt er weer een vaste klanten koopavond waar voor bepaalde categorie producten 'dubbele' Bijpunten geldt. Dan zijn je punten dubbel zoveel waard. (het is wel een kromme zin geworden, maar ik hoop dat je me snapt ;)).

    Groet
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Logisch, ik ben erg op de centen.
    Een gesprek met mijn broer heeft me doen besluiten het lidmaatschap bij de ANWB niet door te zetten.
    Ik heb via Polis Direct een pechhulpservice voor super weinig geld.

    Nu heb ik een heel jaar een gratis creditcard die ook nog eens van de Visa is.
    Misschien dat ik volgend jaar de BIJcard ga gebruiken.

    @Ellen, dan moeten jullie met het hele gezin toch veel hebben besteed! Ik heb begrepen dat jullie ook tanken met de BIJcard. Dat telt natuurlijk op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Opnieuw Beginnen. Die €50 euro die ik nu gespaard heb, bevat ook eerdere uitgaven. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik via de Mastercard de met die kaart nieuw aangeschafte tent (met aftrek van €25 eigen risico) vergoed gekregen nadat er een knaagdier zich een weg door de binnentent had geknabbeld op zoek naar voedsel.

    Verder hebben we op vakantie getankt, tolwegen, supermarkten, een etentje etc. met de Mastercard afgerekend. Als ik gewoon contant geld had opgenomen had ik geen BIJpunten gehad.

    Mijn dochter maakt graag gebruik van die BIJpunten.... ;)

    groet
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen