maandag, augustus 18, 2008

Sparen

Dit jaar gaat het sparen langzamer dan vorig jaar. Over 2008 slechts 3.532,13 euro gespaard.

Schuldig hieraan is:
--de hoeveelheid onderhoud huis, cv, lekkende waterleiding door het beton heen 705 euro, reparatie vlotteurkraan en reparatie bad 60 euro, schilderen huis 500 euro, achtertuin van hardhouten schuttingen voorzien 1050 euro, spullen voor de voordeur 350 euro. Totaal 2.665,00 euro!!!!

Afgelopen maand heb ik totaal 208,71 bijgespaard, ondanks de schilder van 500,00.
Het totaal komt dit jaar inclusief afschrijvingen 3.532.13.

Nu heb ik vrijwel al het onderhoud zo'n beetje achter de rug. De dubbelglasruit moet vernieuwd, ik verlang nog naar de secustrips aan de deuren en ik wil graag het marmoleum of vinyl in de badkamer vervangen. Volgend jaar wil ik de benedenverdieping en de gang inclusief dat moeilijke deel bij de trap behangen.... Ik heb een keer in mijn leven een klein muurtje behangen in de kastenkamer. Dat is de kamer waarin al het linnengoed en mijn kleding is. De bekende zijkamer in de tussenwoningen.
Dit zal niet zo duur zijn als het eerdere onderhoud.

Ik heb gewacht met het bijwerken van het spaarsaldo tot het afschrift kwam van de Yapi Kredi Bank. Het zou digitaal afgeleverd worden, maar dit gebeurde nadat ik er twee keer om verzocht heb. Kan gebeuren. Ik ben positief over de Yapi Kredi. Zelden gaat er iets fout en het is een gratis telefoonnummer waar je naar toe belt.

Toch heb ik het aanvraagformulier voor een rekening bij de Anadolubank Alfa Spaarrekening vandaag op de post gedaan. Meer rente, wel 0,6% extra en dat is voor 9000 euro toch 54 euro meer per jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen