zondag, augustus 03, 2008

De Gayparade

De Amsterdamse Gayparade heb ik eindelijk meegemaakt. Bijna drie uur scooteren naar the Big City met een tussenstop voor een telefoontje en een meegenomen boterham ergens onderweg.

Foto's Gay parade
Foto is van Ron Gessel Kortenhoef.

Het Westerdok Amsterdam dankzij de TomTom rider prima vinden. Alleen krijg ik het in Amsterdam ter plekke vreselijk benauwd dat de scooter niet Amsterdam-proof is, ondanks datatag, alarm en extra kettingslot. Ik blijf altijd in de buurt van dat ding, in dit geval tot het laatste schip voorbij is.

Toch door de muziek en het swingen op de boten kwam ik vanzelf los en deinde ook ik mee op de sfeer van het feest, maar wel in de buurt van de scooter.

Later op het Rembrandsplein waar ik nog eens extra oplette hoe de scooters Amsterdams geparkeerd, vastgeketend zijn aan een Amsterdammertje, een lantaarnpaal of boom.

Nerveus ging ik terug naar de scooter en op weg naar een plek waar het ook gezellig was en waar ik dat ding in de gaten kon houden en belandde in de buurt van de Zeedijk. Na een biertje op een terras, wandelde ik the Big city in en kon toen eindelijk genieten van het uitzicht op de gay's, de muziek op de straat. Het is niet alleen de gay-parade, maar de hele stad swingt. Overal lopen gay's te paraderen.

Tegen de avond ging ik op weg naar een kraamvisite in de buurt van Gouda. Ik had voor de baby twee kinderboekjes gekocht bij Bol.com met behulp van een cadeaubon ontvangen van Ivotes voor het invullen van enquetes.

Onderweg bleek de weersvoorspelling dit keer te kloppen.
Dagenlang had het KNMI regen beloofd, maar de dag begon stralend, dus dacht ik: 'dat zullen ze vandaag wel weer mis hebben'. Met alleen een jack en motorhandschoenen in de ruimte onder het zadel ging ik op weg. De kraamvrouw leende me gelukkig regenkleding. Tegen middernacht kwam ik thuis.

Kosten: Biertje, patatje, koffie en 3 liter benzine, of 200 km a 19 ct/km.
Ik had mee kunnen eten maar dat wilde ik niet, dat vond ik teveel werk voor de kraamvrouw, dus at ik onderweg een patatje.

1 opmerking:

  1. Schuldenvrij levenmaandag, 04 augustus, 2008

    Wat leuke dat je daar zo heen gereden bent, en zo te zien had je ook nog een leuke tijd ook ngo eens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen