dinsdag, augustus 05, 2008

Weer een vrije woensdag naar de knoppen

Het toverwoord van dit jaar is "Onderhoud, onderhoud en nog eens onderhoud".

Morgenochtend om 8 uur bij De Sprint om de voorbanden na te laten kijken. Per week zakt de lucht met ongeveer 0,6 bar per band. Bovendien komt de APK keuring er weer aan. Ik laat nu gelijktijdig de mogelijke afkeurpunten nakijken die volgens mijngarage.nl het vaakst voorkomen:
ruitenwissers, lekkende schokdempers, speling op de stuurkogels en versleten banden.

Tijdje terug ging ik naar De Sprint en later naar Kwik Fit en het was er druk. Ik snapte het niet, totdat iemand mij uitlegde dat iedereen met de auto op vakantie gaat en er dan nog van alles aan laat doen.

Daarna komt om tien uur het tuincentrum langs die afgelopen winter twee beukhagen heeft geleverd. De ene doet het en de andere is volgens mij nu dood. Ik ben benieuwd of ze de schuld bij mij gaan leggen, zo van: "U had meer moeten sproeien".

Dan hoop ik bij de kapper terecht te kunnen, vorige week ging dat niet, ze hadden teveel vakantiegangers en het was te druk.

De wasmachine wast nauwelijks meer schoon. Gek genoeg centrifugeert hij wel goed genoeg, maar dat wassen? Het verschil tussen voor de wasbeurt en na de wasbeurt is nauwelijks te zien. Ik had bijna mijn Indesit ingeruild voor een AEG lavamat of zo. Tussen 1 en 3 's middags komt er iemand van Marktplaats langs om eventueel te repareren.

Om half vier 's middags heb ik een verjaardagsafspraak en daarna peer ik hem naar de moestuin.

Op de computer op mijn werk heb ik deze week een foto van de zeilboot op het bureaublad geïnstalleerd. Ik verlang naar een lekkere woensdag zeilen. Vorige week was het prachtig weer en ik had gezelschap, maar ik had het te druk.

Update: In het weekend was ik, en dat is op zaterdag en/of zondag. Niet dat ik niet zou kunnen wassen op andere dagen, maar ik heb een voorkeur voor nachtstroom.

3 opmerkingen:

  1. Hoi ik had dat pas ook,bleek dat de filter schoongemaakt moest worden. Er zit waarschijnlijk een klepje aan de voorkant. Het was meteen weer opgelost..Wie weet is dat het Gr barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet, hoe het weer bij jou was, maar hier was het schitterend! Mooi zeilweer, denk ik. Jammer dus, maar ja, soms heb je andere verplichtingen, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Opnieuw Beginnen, wij hadden ook een AEG Lavamat. In 2000 aangeschaft en volgens mij in 2002 de eerste problemen met de chip. Dat heb ik toen laten repareren. Volgens mij nog een 2e keer en mijn vader is er nog een keer bijgeweest. Hij lekte omdat het spoelbakje voor de zeep verstopt was. De ring binnenin was vrijwel zwart en de machine maakte niet echt goed schoon. Het laatste jaar deden alleen de 2 wolwasprogramma's het nog maar. En vorige week begaf het centrifuge gedeelte het.

    Is de "Marktplaats" man in staat geweest de wasmachine te repareren?

    Ik heb ook overwogen om er nog iemand naar te laten kijken hoor. Maar ben nu na 6 wassen weer bij en erg blij met onze nieuwe machine.

    BeantwoordenVerwijderen