dinsdag, september 30, 2008

Driedubbeldikke pech voor houders van beleggingshypotheek

In 2005 heb ik mijn beleggingsproduct afgekocht. Toen kwam ik er achter dat ik slechts 70% overhad van alle gelden die ik in het AMEV pakket had gestopt.

Mijn hypotheek zette ik weer over in een annuïteiten hypotheek. Ik heb er geen spijt van. Ik ben er blij mee.

Alleen al die mensen die woekerpolissen hebben. Delta Lloyd die nu besloten heeft die mensen tegemoet te komen. Het is triest. 
Toen ik een beleggingshypotheek afsloot waarschuwde de Vereniging voor Eigenaren al voor deze producten. De vereniging heeft gelijk gehad.

Een verhuizing kost geld:
Stel je hebt een huis gekocht met een woekerpolis, of een aflossingsvrije hypotheek en je wilt verhuizen. Een bestaand huis kopen kost al gauw tussen de 8 - 10% aan kosten voor de makelaar, de notaris, de hypotheek en de overdrachtsbelasting.

Je moet  wel heel veel meer verdienen om een hogere hypotheek te kunnen afsluiten.  Zou dit mede de reden kunnen zijn dat de huizen zo lang te koop staan? 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen