woensdag, september 24, 2008

Energiemazzeltjes

Het was koud de dag voor mijn vakantie en ik heb toen de cv op 20 graden gezet. Vanmorgen hoorde ik de cv aanslaan en ik dacht: "huh, zo koud is het toch niet?". Snel keek ik op de thermostaat en deze stond op 20 graden, omdat ik helemaal vergeten was het ding lager te zetten.

Begin september noteerde ik de gasmeterstand en dat deed ik vandaag weer, het verbruik was 40 m3 gas. 
Ik was weer helemaal gelukkig met mijn energiezuinige woning. Gelukkig kost die vergeetachtigheid slechts 40 m3. en is het totale jaar verbruik dit jaar iets meer dan 500m3.

Het zit er dik in, dat ik voorlopig een midweekgast heb/houdt in mijn gastenkamer, mogelijk dat het energieverbruik daardoor enigszins oploopt.
Het vrienden-de-fiets-seizoen is afgelopen en deze man woont in Limburg, maar werkt tijdelijk aan een project in de Randstad.

Het jaarverbruik electriciteit is dit jaar dik 300 kWh minder dan vorig jaar. Met ruim 2000 kWh ben ik nog steeds iets meer kwijt dan het streefverbruik voor een eenpersoonshuishouden volgens  Milieu Centraal. Vorig jaar kreeg ik de eindafrekening eind september, van het vorige energiebedrijf. Nu dit gemeentelijke energiebedrijf door Eneco is overgenomen, is niets meer zeker. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten