zondag, september 28, 2008

Geen ander huis gekocht

Twee minuten te vroeg belde ik aan. De bewoner reageerde verrast. Hij wist niets van de afspraak. Hij belde naar de makelaar en vijf minuten later arriveerde ze.

Het huis was minder mooi dan ik dacht, maar mooi stil en door de extra grote garage en schuur kreeg het huis veel ruimte. 

Boven in het huis maakte de makelaar mij attent op een klein beetje tandpasta dat verrassend dicht bij mijn lip bleef zitten. 

Later die dag hoorde ik van een twintig jaar oudere broer, dat mijn inmiddels overleden moeder in dat huis geboren was. Oorspronkelijk waren het vier arbeiderswoningen. Het huis waar mijn grootmoeder woonde werd verbouwd, zodoende kwam mijn moeder hier ter wereld.
Eigenlijk kun je gewoon stellen dat het hele gebied aan het einde van het dorp van de familie van moeders kant is geweest. 

Mijn moeder had het altijd over opgaan, blinken en verzinken. Ik voel mij een beetje aan de verzinkende kant.

3 opmerkingen:

  1. Verzinken?

    Je hebt een eigen huis, je hebt werk, je bent gezond.

    Hoezo schaar je jezelf onder de verzinkers??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ehmm, ik heb het kleinste huis van al mijn broers en zussen.
    Het is slechts 1/3e van waar ik groot ben geworden.

    Vanuit dat punt ben ik een verzinker.

    Ik kom vaak in de grote huizen en ja, dan is de overgang groot.

    Zou ik regelmatig in andere woningen komen, dan doe ik het niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maak je je eigenlijk geen zorgen om je aandelen/hypotheekrente etc? Meestal analyseer je dat vrij goed en maak je je zorgen maar juist in deze crisis hoor ik je er niet over....Ben benieuwd wat jouw mening over al deze toestanden in het algemeen en met betrekking tot je persoonlijke situatie is Gr Barbara

    BeantwoordenVerwijderen