zaterdag, september 06, 2008

Ruim vijftien kilo weegt deze pompoen

Deze pompoen van ruim 15 kilo gaat naar bekenden, een gezin van drie personen. Ik denk dat ze daar wel een tijdje mee verder kunnen.





Deze pompoenschotel heb ik zojuist in de oven gedaan. Een aardige bezigheid vlak nadat ik thuis kwam na een bezoek aan het Vara consumentenprogramma “Kassa”. en nee ik ben lekker niet in beeld geweest.

Onderin een laagje fijngeknipte peterselie, wat schijfjes knoflook, wat venkelkruiden, gemalen zeezout en gemalen zwarte peper, stuk boter, nog wat restanten gemalen kaas, het witte is druivensuiker en voor de foto heb ik nog een toefje peterselie er bovenop gelegd.
45 Minuten in de niet voorverwarmde hetelucht oven op 150 graden was onvoldoende om het lekker zacht te krijgen, er moesten nog 15 extra minuten op 180 graden bij.
Om de oven schoon te houden heb ik een stuk anti aanbak folie over de schotel heen gelegd. 

Kosten van dit alles: Tijd, inspanning en restanten.

6 opmerkingen:

  1. ziet er heerlijk uit, ikzelf vindt pompoensoep echt heerlijk, je boft maar, in de winkel zijn de pompoenen heel erg duur en in mijn tuin is er geen plaats voor, zit lijkt me ook een lekker recept.
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo een vraag je wat voor smaak heeft het heb het nooit gegeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een joekel! En wat lief van je, om hem weg te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Dank voor de complimenten.

    @Pompoen lijkt nog het meest op peen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Opnieuw, Ik had je een tijdje gemist, omdat ik dacht dat je gestopt was. Ik ben weer helemaal bijgelezen. Leuk dat je er weer bent. Gr. Lege zakken vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé Lege zakken vrouw, ja ik ben nog steeds gestopt.
    Wel hou ik mijn spaar- en hypotheeksaldo bij.

    Mijn leven is erg veranderd en ik zou teveel schrijven over partner. Ik consuminder nog steeds en momenteel weck ik pruimenjam en broccoli van de Lidl. Broccoli is 0,25 per struik en de potten zijn van schoonfamilie.

    BeantwoordenVerwijderen