woensdag, september 24, 2008

Veel mensen hebben schnabbeltjes


De wanden van de kamer, gang beneden, trapgat en gang boven moeten nodig opgefrist worden. Die klus is te groot voor me. Ik zoek hulp, en het liefst gratis en anders niet te duur.

De Thuiszorg in mijn woonplaats adverteerde met kortingen. Wanneer je voor 17 euro lid wordt van de thuiszorg, dan krijg je toegang tot een goedkope klussenservice van 16 euro per uur voor werkenden. Niet werkenden betalen veel minder. Je hoeft niet hulpbehoevend te zijn om hiervan gebruik te kunnen maken.

Ik werd lid van de Thuiszorg en ik verwachtte wel het een en ander. Ik hoorde dat de klussendienst er vaak twee keer zo lang over deed, maar allah dacht ik. 
Eerder vroeg ik hulp aan de klussendienst, maar die klus wat extra keukendingen vonden ze te moeilijk.
Het opfrissen van de wanden zou toch zeker mogelijk moeten zijn dacht ik. Daar ben ik nu ook van terug gekomen.

De klussendienst bestaat voornamelijk uit mensen die lang uit het arbeidsproces zijn geweest en min of meer verplicht zijn om in deze dienst te klussen voor behoud van uitkering of zo.
Ook het opfrissen van de wanden door behang of structuurverf was eigenlijk al te lastig. Eerst traineerde men voor de eerste afspraak. De afspraak en ook werkzaamheden starten pas om 10 uur 's morgens.

Ok, dacht ik wacht ik op hen om 10 uur 's morgens. Ze kwamen niet. Totaal niet, naks nada.

Ik heb mijn lidmaatschap van de Thuiszorg beëindigd.

Per toeval sprak ik met de man die op mijn werk het oud papier ophaalt, de toiletten voorziet van wc- en handdoekenpapier. Een hardwerkende man met een gezellige babbel. Hij doet regelmatig klussen. Zes uur voor honderd euro. Kortom hij bood zich aan en ik heb onmiddellijk toegehapt. Binnenkort komt hij kijken. Hij wil zelfs een paar dagen vrij nemen om de klus te klaren. 

Wat zijn er veel mensen die bijklussen. Ik doe dat, deze man doet dat, sommige politiemensen, veel politici klussen bij. Een vriend is tevens trainer van een volleybalclub. Eerder kun je je afvragen wie er niet bijklust. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten