donderdag, september 25, 2008

Woningen kijken

Wekelijks kom ik in landelijke vrijstaande huizen. Wanneer ik hierna weer terug in mijn eigen rijtjeshuis in een goede buurt met aan de voorkant honderden meters vrij uitzicht, maar aan de achterkant een tuin ter grootte van een postzegel, 8 meter lang en 5,5 meter breed, denk ik vaak: "o wat is het hier benauwd ". 

Ik ben geboren en getogen op de plek waar nu de moestuin is, en dat was in een groot huis buiten de bebouwde kom. Ik vond het toen veel te stil, al mijn vriendinnen woonden in het dorp en ik had bijna niemand om mee te spelen of ik moest ruim een kilometer fietsen.

Nu ben ik mobiel, het huis ligt niet meer ver buiten het dorp door de oprukkende Vinex locaties.  Ik geniet van de rust, van de ruimte en van het buiten zijn.

Watertandend loop, fiets, scooter of rijd ik langs de vrijstaande huizen op mooie locaties. Wow. Ik wil weg uit die straat met rijtjeshuizen.

Afgelopen week heb ik een makelaar gebeld en hem verteld dat ik dit bijzonder gunstig geprijsde landelijk gelegen huis in de Randstad van 340.000 euro wil bekijken. Wat lijkt het me lekker. Het zal wel weer niks worden, want ik wil geen 100.000 euro extra schuld. Ik wil schuldenvrij wonen. Ik heb een prima huis, maar zo af en toe. 

2 opmerkingen:

  1. Het is altijd mooi om te blijven dromen, zolang je maar je doel blijft volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verstandig!
    Volgens mij mag je heel trots op zijn dat je bezitter bent van een mooi huis, ook al is dit een rijtje! Niet iedereen is een huizenbezitter en zeker niet bezitter van een huis met honderden meters vrij uitzicht. Een mens moet ook wat te dromen houden, anders wordt het leven saai.
    Lieve groetjes,
    Zuinigaan

    BeantwoordenVerwijderen