maandag, september 08, 2008

Zoveel tijd kost dat toch niet

"Wil jij dat voor mij doen? Het gaat zo lekker snel bij jou."

"Het is vaak zo, dat drukke mensen altijd nog wel kans zien om er iets bij te doen. Drukke mensen zijn flexibeler."

Sinds een tijdje ben ik gestopt met het maken van interviews, ik kon het niet meer. Te druk. Ik dacht altijd, ach dat lukt me wel, gewoon een ochtendje, avondje. Maar een interview kost mij vier dagdelen.

Uitrekenen hoeveel uur ik gewoon bezig ben met de dingen die gedaan moeten worden:

44 uur - Vier dagen ben ik elf uur van huis voor mijn werk
2 uur - Twee avonden, besteed ik een uur per avond aan het schoonmaken van het huis
2,5 uur - In het weekend was ik, strijk ik en ruim ik op.
1,5 uur - Op weg naar huis, stop ik onderweg om boodschappen te doen. Het kost niet veel tijd, maar het moet ook weggeruimd en gescand worden.
Soms zijn het twee supermarkten en nog enkele andere boodschappen.
5 uur - Twee keer per week ga ik naar de moestuin, samen met het min of meer verplichte bezoekje aan mijn broer, ben ik er minimaal 4 uur aan kwijt.
8 uur - E-mail, schrijven van dit log, verplichte telefoontjes, administratie en post.
6 uur - koken en afwas.

69 uur totaal - Afgerond is dat 70 uur.

Studeer ik niet eens!!, heb ik het niet over het verplichte lezen, behalve de kranten, ook vakliteratuur.

1 opmerking:

  1. Mensen maken veelal opmerkingen als 'zoveel tijd kost het toch niet?' als ze totaal niet weten wat het werk eigenlijk inhoudt. Of misschien als goedpratertje naar zichzelf, dat ze het je best kunnen vragen omdat het nou niet zoveel werk is, toch?

    Vraag me af waar die uitspraak over drukke mensen zijn flexibeler vandaan komt. Persoonlijk heb ik de indruk dat drukke mensen (te) snel 'ja' zeggen ergens op, en daardoor de indruk gewekt wordt dat ze zich flexibel / behulpzaam opstellen. (niet allemaal natuurlijk)

    Zelf zeg ik gewoon 'nee' wanneer ik dat wil. Dan maar niet flexibel ;) (en lekker tijd voor mezelf)

    BeantwoordenVerwijderen