maandag, oktober 13, 2008

BNG heeft binnenkort een vacatures

De Bank Nederlandse gemeenten (BNG) heeft gemeenten en provincies geadviseerd om gelden te stallen bij de failliete bank IceSave.

Ik verwacht dat er binnenkort bij BNG extra vacatures zijn. Zou deze adviseur hier nog mogen blijven werken?  Ik bedoel maar er is volop gewaarschuwd voor deze bank, toch heeft de BNG geadviseerd om daar het geld te bergen.

De kredietrating was in september voor de Landsbanki nog A2 en de NIBC, de Nederlandse zakenbank had een kredietrating van Baa1, dat is twee treetjes lager dan de Landisbanki. Zo bezien was het advies van de BNG zo gek nog niet.

De gemeente Amstelveen is 15 mln, de gemeenten Pijnacker en Goes zijn 12 mln kwijt aan de failliete Landisbanki.
De gemeente Groningen heeft hun geld in september weer terug gehaald, dankzij een oplettende werknemer.

Het is logisch dat gemeenten het advies van de betrouwbare BNG volgen, maar nu werkte het advies niet. Jammer voor de belastingbetalers.

Ik denk niet dat ik adviseur bij de BNG moet worden, dankzij de kapitaalinjectie van de overheden is de beurs vandaag opeens 10% rijker geworden.
Ik herinner me een droom die ik jaren geleden een paar keer droomde, ik stapte uit de bus die naar het zuiden reed. Ik wilde op een bus stappen die naar het noorden reed, maar de bus was net voorbij gereden, op het moment dat ik was overgestoken naar de overkant van dezelfde weg.

Ik was de regel vergeten, praat iedereen over recessie, dan kan het meevallen. Praat iedereen over een goede beurs, dan moet je oppassen, dan gaat het meestal slechter.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen