woensdag, oktober 29, 2008

Fietsenmaker service, of onderhoud achteraf?

De scooter Kymco agility wilde gisterenmorgen na 6.200 km niet starten.
Vorige week nog heeft hij een paar uur doorgebracht in de werkplaats en zijn de kleppen gesteld en nog wat technische werkzaamheden waar ik geen verstand van heb/wil hebben.

De Kymco deed het niet op de electrische start en ook niet op de kickstart.

Vliegensvlug zette ik hem in terug in de schuur. Ik overwoog om met de fiets te gaan, maar ja, dan redde ik het niet om 's avonds op tijd terug te zijn.

Ik nam de auto, belde later de fietsenmaker van het  "Tweewielerpaleis" en hij beloofde bij mij thuis te zijn om half 7 's avonds! Ik viel even stil van zoveel service.

Eerder dan normaal verliet ik het kantoor om kwart over vijf en om vijf voor half 7 kwam ik thuis. Wachtend voor het tachtigste stoplicht, belde ik hem om te laten weten dat ik er aan kwam.
Ik heb een uur en een kwartier over 13 kilometer gedaan. Rotterdam was een verkeersinfarct. 

De fietsenmaker stond al tien minuten te wachten bij mij voor de deur en ter plekke zette hij een nieuwe bougie er in, hij reed een stukje en gaf het advies om bij de volgende slechte start, de gashandel een tijdje open te draaien, dat gaf extra benzine aan de motor.

Dankzij deze file, wegopbrekingen, geopende sluizen, weet ik weer waarom ik de scooter heb. Het is niet alleen voordeliger, maar vooral ook prettig. Snel parkeren voor een winkel, de bibliotheek en waar dan ook! Scooteren geeft een vrijheidsgevoel.

1 Liter benzine voor gemiddeld 42,24 km. Daar kan geen auto tegenop.
Dankzij de grote witte rietenmand met deksel achterop, vastgezet met stevig waslijndraad op een speciale pizzadrager, haal ik met gemak alle boodschappen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen