donderdag, oktober 02, 2008

Gespaard in september 2008

110 euro opgenomen, spaarsaldo is nu 3233,38 vanaf januari 2008
-300 voor de vakantie
100 sparen
90 sparen voor de keuken

136 defensief belegd in een mixfonds. Totaal is nu 272 euro

179,34 Maandelijkse afschrijvingen voor de auto en de scooter. Reservering afschrijvingen 2008 is nu 1703,58. 
100 afschrijving auto
79,34 afschrijving scooter. Opeens hogere reiskostenvergoeding, dus ook hogere afschrijving.

Duurdere vakanties, en extreem veel onderhoud aan het huis hebben er voor gezorgd, dat ik nauwelijks heb gespaard in 2008. 

2 opmerkingen:

  1. Okay, het principe van afschrijven begrijp ik. Maar wat doe je dan met die afgeschreven bedargen. Zet je die op een spaarrekening zodat je aan het iend van de economische levensduur het apparaat kan vervangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ri, Ik probeer met het reserveren = afschrijven, net zoveel geld bij elkaar te hebben, dat wanneer de auto/scooter vervangen moet worden, ik over voldoende geld beschik om deze te kunnen vervangen.
    Dat is altijd een gok, en nooit zeker in te schatten.

    Over vijf jaar wil ik mijn auto vervangen, en over 1,5 jaar zal mijn scooter weer aan vervanging toe zijn.

    BeantwoordenVerwijderen