woensdag, oktober 08, 2008

Tijdens de filevrije dag ga ik met de boot naar het werk

Slechts eenmalig vaart er een boot vanaf mijn woonplaats naar mijn werk Rotterdam. Die boot gaat niet sneller eerder 25 minuten langzamer, maar het lijkt me geweldig leuk om met een ferry naar het werk te gaan.

De snelheid waarmee die boot vaart valt me reuze tegen. Via het water is het veel dichter bij en veel minder kilometers, je zou dus zeggen, dat gaat sneller. Maar er zijn tussenliggende haltes en wie weet wat nog meer voor redenen. Op de boot is er een beperkte mogelijkheid om de fiets mee te nemen. Van te voren weet je niet of er voldoende ruimte is voor je fiets en om de fiets onbeheerd achter te laten in de buurt van de steiger is geen optie. De boot gaat een keer per uur, dus is het ook niets om een uur te wachten.

Kortom ik ga morgen met de auto naar de vertrekplaats van de boot en 's avonds ga ik lekker filevrij met de auto terug naar huis.
Reis ik normaal met de scooter een half uur, morgen doe ik er een uur over, maar dan heb ik lekker gevaren!

2 opmerkingen:

  1. Het lijkt me heel leuk om met de boot naar het werk te gaan, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zuinigaan: bedankt. Vanavond weer laat geworden, bezoek gehad. Iedere avond feest tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen