zondag, oktober 19, 2008

Voorschotje

Surfend via teletekst van Net5 zag ik de mogelijkheid voor lenen.
Nog maar één enkele leenaanbieder  voorschotje.

Een voorschot van 100 tot 500 euro tijdens werktijd via 1 sms binnen 10 minuten op je rekening.
De eerste keer keer tot 200 euro. Je betaalt dit bedrag binnen 15 of 30 dagen terug met 40 of 50 euro kosten plus die 200 euro.  
Er wordt niets getoetst, niet of je een BKR aantekeningen of andere schulden hebt.

Zo keek ik net of de aanbieder : lening van de maand  nog bestond. Ja, die bestaat ook maar nu niet meer voor mensen met een BKR registratie.Dat was eerder wel zo, maar de voorwaarden zijn aangescherpt en dat verbaast me niets. 

Het verbaast me dat er met de kredietcrises kennelijk nog steeds gemakkelijk geleend kan worden. Kennelijk toch al minder reclames voor leningen. Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat voortzetten.

4 opmerkingen:

  1. Dat zijn stevige rentes. Als je 100 euro leent en je na een maand 225 terug betaalt, betaal je in die ene maand 300% rente. Pittig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zuinigaan, zo duur is het niet hoor: Ik schreef 200 euro plus 40 of 50 euro kosten na een maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is toch echt wel zo duur. Ik bedoel 300% rente op jaarbasis. Je betaalt voor een lening van 200 euro na 1 maand 50 euro (zo lees ik het op die site, als je het geld binnen 2 weken terugbetaalt, betaal je 40 euro kosten). 12x50 = 600 euro kosten per jaar op een lening van 200 euro. Dat is echt 300%.
    Banken werken ook met percentages op jaarbasis en niet per maand. Die 5,25% bij IJszeef was per jaar, niet per maand. Peanuts vergeleken bij wat dit bedrijf durft te vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Yep, je hebt gelijk. 300% lijkt een leuk inkomen, maar zou jij geld uitlenen aan mensen die er financieel zo slecht aan toe zijn, dat ze bereid zijn zoveel % te betalen voor een kleine lening? Ik denk dat je een enorm risico loopt.

    BeantwoordenVerwijderen