donderdag, november 27, 2008

Beleggingsadviezen

Mijn koopsompolis van de Goudse, die was begin dit jaar 9000 euro groot. Vorige week ontving ik bericht dat het nu nog maar iets meer dan 3000 euro was.

Ik ben eigenlijk stomverbaasd. Analisten weten toch wanneer je afscheid moet nemen van aandelen en liquide moet gaan?
Het zijn toch de particulieren die achter de feiten aanhollen? :-))

Nou nee, gisteren las ik in het FD dat volgens de Rabobank de huizenprijzen zeker 20% gaan dalen. Vandaag lees ik dat de Rabobank boos is op het FD, dat niet gezegd heeft, maar dat de huizenprijzen rond hetzelfde niveau van nu zullen blijven.

In december vorig jaar maakte de ASN nog flink reclame voor hun Milieu en waterfonds, ook op de radio. De koersen zijn flink gedaald.

Banken gaan ten onder aan wantrouwen, het waren toch de particulieren en bedrijven die de banken moesten vertrouwen. Nee, de bankiers waren goed en als klant zat je bij de bank goed.

Wat ik afgelopen jaar heb geleerd is, dat niet alleen de particulier, maar ook de beleggingsinstellingen er niet veel van bakken.
Aankoopadviezen, adviezen om aandelen te houden en als het te laat is volgt misschien een verkoopadvies.

1 opmerking:

  1. mee eens, maar ik denk dat er nog iets meer speelt: een bank als de Rabobank heeft er ook geen belang bij om negatieve informatie te geven, omdat dat hun ook financieel raakt.

    BeantwoordenVerwijderen