vrijdag, november 21, 2008

Krokante muesli

De krokante Muesli van welk merk dan ook zit vol met suiker en dat heb ik lang gegeten en zal ik in de toekomst ook nog wel eens eten.
De voordeligste en net zo goed/slecht is van de Aldi 1,29.

Zelfgemaakte krokante muesli:
--Van een pak muesli dat ik kocht bij de Jumbo voor 95 cent, maar ook verkrijgbaar bij Bas van der Heiden 99 cent, vol met tarwevlokken, havervlokken, gerstvlokken, 11% rozijnen, 1% hazelnootstukjes. 
Gemengd met olijfolie en honing dat ik nog had staan.

--Op de bakplaat een anti aanbak vel en langdurig op ongeveer 80 tot 100 graden in de oven, ik gebruikte hetelucht. Ieder kwartier tot 20 minuten omhusselen.
Doel is om de vlokken te drogen tot ze krokant zijn. Het lukte me niet om ze net zo te krijgen als uit de winkel, maar het doel geen suiker is me zonder meer gelukt. 

In plaats van honing kun je natuurlijk ook alle andere varianten zoetstof gebruiken.

Een duidelijk leesbaar recept tref je hier aan.

Ik eet het samen met magere yoghurt van 59 cent in diverse winkels voor deze prijs verkrijgbaar, zoals Bas van der Heiden, Jumbo, AH, Aldi en Lidl

Smaaksensatie:
Doordat het iets minder krokant was, minder grote samengeklonterde stukken, iets minder zoet heeft het een dag geduurd voordat ik het net zo lekker vond.

Door de mindere hoeveelheid suiker had ik veel later pas weer trek in eten.
Het vult beter.

Blijf ik zo aan het werk?
Dat valt nog af te wachten, 1,5 uur tijd is veel. 

Energiebesparing:
De rest van de oven werd door mij gebruikt voor het wekelijks te bakken brood en een schaal met rundergehakt met gehaktkruiden in de platte Köfte vorm. Deze vorm van rundergehakt is bij mij populair. Het gehakt komt van de slager, wanneer ik tijd en zin heb een ommetje naar de scharrelslager en anders van een andere slager.
Wanneer ik helemaal lui ben, dan wil ik mijn weerzin nog wel eens opzij zetten voor gehakt van de Aldi of Lidl. Maar liever minder vlees, dan goedkoop vlees.

1 opmerking:

  1. Ik meng krokante muesli met light cornflakes. Verder doe ik dit in magere melk. Geeft me toch een beetje het idee, dat ik minder suikers en vetten binnen krijg.

    BeantwoordenVerwijderen