vrijdag, november 07, 2008

Reparatie scooter duurt te lang

4-5-2015 Vooraf dit artikel:  De fietsenmaker van destijds is failliet. Ik breng scooters alleen naar motorenzaken.  Dit blog gaat niet over Danny Voormolen. Waarschuwingen voor hem in de comments.

Mijnv verhaal:
Vorige week dinsdag startte de Kymco Agility nauwelijks en afgelopen zaterdag haalde de fietsenmaker de scooter op, en ik fiets, fiets, fiets. Gezond dat fietsen, maar ik ben lang onderweg. Ik ben 12 uur van huis in plaats van 11 uur. Te lang. Mijn conditie is beter en ja ik zou meer moeten fietsen.

Gelukkig was het zwakke tot matige wind deze week, zeker in verband met de hoge brug boven open water waar je bij westenwind moeite hebt om te blijven fietsen.

Af en toe ga ik met de auto, dat gaat 's morgens vroeg nog wel, maar 's middags is het een ramp. Vorige week dinsdag reed ik 5 kwartier over 13 kilometer!!

De zuinige, consuminderende fietsenmaker vertelde ik dat de scooter betrouwbaar moet zijn. Wanneer hij maar 3% twijfelt of de scooter bij reparatie snel weer stil staat, dat ik het liefst heb dat hij nieuw plaatst.
Het Tweewielerpaleis behandelt me altijd keurig en ik ben blij met ze en ja, ze repareren liever dan dat ze iets nieuws plaatsen, maar inmiddels ga ik voor betrouwbaarheid.

"Ja, maar een nieuwe carburateur kost wel 200 euro en daarbij komen werkplaats kosten", zei de fietsenmaker. Ik heb herinneringen aan mijn vorige scooter. O wat een gedoe en wat een tijd het kostte.

"Kan me niet schelen", riep ik, "betrouwbaar moet dat ding zijn". Ondertussen wacht ik, wacht ik, fiets ik en af en toe zoals op een rustige vrijdag ga ik met de auto. Met mijn vorige scooter ben ik teveel tijd kwijt geweest aan niet startende scooter omdat de carburateur kapot was na 15.000 km, dan weer een lekke band omdat de achterband niet na 10.000 km vernieuwd was, een slome scooter omdat de  2-takt scooter na 10.000 km een nieuwe uitlaat nodig had.

Waarom moet dat zo lang duren, duurt dat overal zo lang?
Ik heb gebeld met AllBikes in Rotterdam, ja bij ons duurt dat ook zo lang en onze winkel gaat om 9 uur open. Ja, wij komen uw scooter ook ophalen wanneer hij kapot is, dat doen we zelf, of we huren een firma in. U krijgt een leenfiets mee. AllBikes staat goed aangeschreven, collega's zijn blij met de service van AllBikes.

Gezocht op recensies van Scooterland, want zij hebben volgens hun website altijd een vervangende scooter voor je. Maar volgens de website van Vara Kassa en Tros Radar soms drie weken te duren voordat ze langs kwamen en zijn de reparaties buitensporig duur.

Als de auto kapot is, dan wordt die vaak pijlsnel door de garage gemaakt, waarom duurt dit dan zo lang?
Ik zou niet eens een scooter bij de Gamma of de Aldi durven kopen, in verband met de service. Ik rijd bijna 7.000 km per jaar op dat ding.

26 opmerkingen:

  1. 200 euro voor een carb? je bent gek een groteren carb laat maar zeggen Dell orto 17.5mm is voor snelle brommers/scooters en die kost zelf al max 75 euro. Het vervangen ervan is kinder spel dat zou echt niet op kunnen lopen tot 200 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. scooter service rotterdam daar wel normale prijzen en op tijd klaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @deze website kan ik niet vinden. Sinds kort biedt ANWB service. Ik heb nu een betere firma die ook motoren verkoopt en dichter bij mijn werk zit. Deze firma waar ik hier over schrijf is failliet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Danny's Pechhulp is een oplichter.

    Mocht u ooit in contact komen met deze gladde jongen, ga niet met hem in zee. hij vraagt een bedrag vooraf, maar komt vervolgens geen enkele afspraak na. Hij komt met smoezen en praatjes maar je scooter maken doet hij niet meer.
    Hij rijdt rond in de regio Rotterdam en zijn naam is Danny Voormolen. Wees gewaarschuwd!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jammer genoeg ben ik ook belazerd door danny krijg nog steeds geld van hem die jongen deugt niet met zn mooie smoezen je bent gewaarschuwd ga niet met hem in zee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jammer genoeg ben ik ook belazerd door danny krijg nog geld van hem praatjesmaker die zn belofte nooit na kom en ik ben erachter dat ik niet de enige ben die hij belazerd heeft je bent gewaarschuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn zoon is afgelopen week ook opgelicht door deze danny voormolen. Hij heeft 45 euro gekregen om een nieuwe brandstof tank te kopen en binnen 3 dagen te monteren echter hij beloofd constant te komen maar komt nooit opdagen. Wij gaan vandaag aangifte doen van oplichting. Mochten er meer mensen zijn die de aangifte willen ondersteunen laat dat dan weten en stuur een berichtje naar t.rehorst@hotmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die scooter service rotterdam dat zijn pas oplichters ik heb me scooter daar gekocht ik wil het er niet eens meer over hebben vdie man zou keukens moeten verkopen hij lult echt als brugman

    BeantwoordenVerwijderen
  9. beste anoniem als je dan bij ons kom om te klagen wand zou niet weten wie je ben en als je niet tevreden ben dan horen wij dat graag.
    en voor rest van de lezers wij hebben totaal niks met danny te maken wij krijgen zelf nog geld van hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Scooter service Rotterdam, mijn sym 505 II is met bijna 15000 km in iets meer dan twee jaar niet meer betrouwbaar. Wat is volgens jou de beste scooter die betrouwbaar blijft tot 30.000 km?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mocht iemand opgelicht zijn door Danny Voormolen doe dan vooral aangifte , deze man moet gestopt worden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ben ook opgelicht door scooter service rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. beste anoniem ik denk dat je in de war bent met een ander scooter center of scooter centrum wand ik heb van sym alleen maar mio"s verkocht.
    even voor de duidelijkheid wij zitten op de vlietlaan in kralingen.
    dus annoniem een excuus is wel op zijn plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste anoniem ik weet zeker dat je ons met een ander verward.
    wij zitten op de vlietlaan in kralingen,en hebben van de sym alleen nog maar mio's verkocht.
    ik zou een excuus wel op zijn plaats vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hrlaas ook ik ben in danny zijn praatjes getrapt en h eb aangifte gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Iedereen wordt door Danny voormolen opgelicht leen die gozer nooit geld beloof geld. en repareren kan hij wel als de beste. maar...het is en blijft een pathologisch leugenaar al vanaf heugenis. politie is zijn vriend en laten het oplopen, maar zit ook geregeld in het gevang.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. opgelicht of Alberto, misschien eens tijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij krijgen steeds meer klanten die worden aangesproken Door Danny dat hij ook voor ons werkt nou mooi niet wij krijgen ook nog geld van hem dus een gewaarschuwd mens telt voor 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Danny Voormolen zou mn uitlaat vervangen je begrijp het al 60euro kwijt die jongen moet echt stoppen
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Danny heeft een uitlaat voor me besteld je begrijp het al 60euro kwijt wie kan die jongen stoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ga morgen de scooterreparatie winkel bellen op de vlietlaan hoop dat ze snel mijn dochter haar scooter kunnen repareren.wie heeft er ervaringen met deze zaak?en zijn ze betaalbaar.wij hebben al zoveel gekd aan een scooter van nog geen 1jaar oud uitgegeven

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Anoniem, ik kan je het beste een motorenzaak adviseren, zelf ben ik klant bij Fredmotoren op het stieltjesplein, kost wat, maar gerepareerd is gerepareerd. Geen gedoe meer.
    Een andere goede motorenzaak is die direct na de Irene rug in Rotterdam Hillegersberg zit. Prima service. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @ is gelukt met de scooter doet hij weer goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Scooterreparatie Het zal je niet verbazen. Dit bedrijf is failliet gegaan. Investeren in opleiding en personeel is een eerste vereiste.
    Ik ben nu klant bij FredMotoren Rotterdam. Tot tevredenheid met de tweede Sym Fiddle nu de 505 met 25,000 km.
    Ik hanteer de gouden regel. Drie keer is scheepsrecht.
    Voor de derde keer binnen korte tijd voor hetzelfde euvel terug? Inruilen en een nieuwe scooter. Klaar ben ik met geneuzel en getr.t.
    Dit overkwam me met de Sym Fiddle II. Het elektrische gedeelte.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. heb begrepen dat danny voormolen weer actief is en onder onze naam werkt ga niet met deze oplichter in zee want je ben je geld kwijt

    BeantwoordenVerwijderen