zondag, december 07, 2008

Blut, tenzij....

Deze week betaalde ik zomaar even 479 euro.
De tandarts 179 euro, 
Grote beurt voor de scooter 195 euro,
Even een paar theaterkaartjes voorschieten 105 euro. 

Ja, ik ken het gezegde, op is op, dan is het gewoon op. 
Nou niet dus, ik sta rood op mijn prive rekening bij de giro, en op mijn DSB vaste lastenrekening is het ook op.

Van de tandartskosten krijg ik misschien 125 euro terug, misschien, want er zijn altijd een paar kosten die niet vergoed worden en o zo noodzakelijk.
Ik mopper niet, want de tandarts heeft een lelijk zittende hoektand zo bewerkt dat die nu gelijk loopt met de snijtanden. Jaren terug wilde ik al aan de beugel, maar dat ging niet door. Het bedrag is dus eigenlijk niets in vergelijking met beugel of een kroon. Tandarts wilde geen kroon plaatsen, want de hoektand was mooi en heel en dan is een kroon zonde.

De scooter startte de afgelopen week een aantal keren beroerd en wilde voor  stoplichten afslaan, tenzij ik flink gas bleef geven. Ik heb nu een professionelere fietsenmaker die snel maakt, binnen 6 uur de scooter weer terug gaf. Ik hoop met de kerst op de scooter naar mijn kerst-vakantieadres op de Utrechtse Heuvelrug te gaan.

Theater voorschieten? Behalve dat ik meer mensen voor een habbekrats een stoel gun in het theater, mag ik het ook nog eens voorschieten. Noblesse oblige in dit geval, maar ik doe het met liefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten