dinsdag, december 09, 2008

Dankzij het wegvallen van de WW-premie geen inkomensachteruitgang

Volgende maand hoeven we geen WW-premie te betalen, we zouden dus meer salaris krijgen.

Vandaag werd bekend dat de pensioenfondsen soms maar 90% in plaats van 105% dekking hebben. Pensioengerechtigden ontvangen geen extra inkomen, werkenden moeten extra premie betalen. 
Hoeveel ik bij ga betalen weet ik nog niet, maar ik denk dat de winst van de WW-premie volledig wegvalt tegen de te verwachten extra te betalen pensioenpremie.

Ben ik een pessimist, of een realist?

Update 11-12-2008: Ik belde het ABP en op 19 december wordt bekend gemaakt hoeveel meer premie betaald moet worden.

1 opmerking:

  1. Ik heb je link op mijn weblog geplaatst. Hopelijk vind je dat niet erg. Ik volg je al een tijdje en lees graag mee met je verhalen.

    SAHM.punt.nl

    BeantwoordenVerwijderen