dinsdag, december 02, 2008

Hulde voor de Thuiswinkel.org

Internet kent vele struikelblokken, onduidelijke webwinkels, zelfs reisorganisaties die soms niet meer hebben dan een website.

Ik had een probleem met een bedrijf, zeg maar gewoon mot, dik mot.
Ik had recht op een bedrag van net iets meer dan 25 euro en daar wachtte ik al vanaf maart 2008 op. 

Ik ben een geduldig type en ik had toch al zo mijn twijfels, maar dit bedrijf had het logo van de Thuiswinkel organisatie op hun website staan. 
Ik vond hun naam echter niet op de website van de Thuiswinkel en stuurde een e-mail. 
Prompt kreeg ik antwoord. 
Het probleem werd niet rap opgelost en kostte een paar e-mailtjes van Thuiswinkel.org en het desbetreffende bedrijf.

Ik mailde over het probleem met deze firma, en nu ruim een maand later heb ik het bedrag op de bankrekening staan. Het is kennelijk belangrijk voor deze firma, waarvan ik hier niet de naam noem, om geen probleem met de Thuiswinkel te hebben. 

4 opmerkingen:

  1. Toch fijn dat het gelukt is! Een goede tip om bij problemen contact op te nemen met thuiswinkel.org Dat ga ik ook doen als dat nodig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je het er niet bij liet zitten! En inderdaad een goede tip ook, ik onthou hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't kan ook heel anders aflopen. Ik had vorig jaar een conflict met een reisorganisatie. De algemene voorwaarden waren in strijd met die van thuiswinkel.org. Ik heb toen middels een zitting bij de 'onafhankelijke' commissie van Thuiswinkel.org geprobeerd mijn recht te halen. Echter, zij stelden dat zij niet konden oordelen over algemene voorwaarden van een bedrijf, ook al waren die in strijd met de voorwaarden van de thuiswinkel.org waarbij de reisorganisatie was aangesloten. Een wassen neus, die commissie. En zonde van mijn dure vrije dag die ik ervoor opgenomen had. Thuiswinkel.org klinkt leuk, maar is niet meer of minder dan een manier om mensen aan een baantje te houden in nederland regelland. En er zit vast iemand lekker aan te verdienen.

    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Paul, ook ik heb in het verleden problemen gehad met een reisorganisatie. Een hele dag bracht ik door op Schiphol en 's avonds was ik weer thuis.
    Ik heb mijn geld terug gekregen, ben naar de geschillencommissie reizen geweest, betaalde daar 40 euro voor en kreeg een tegemoetkoming voorgesteld.
    Nooit gekregen die tegemoetkoming. Reisorganisatie failliet, ik kon fluiten naar mijn centen.

    De werkelijkheid is weerbarstig.

    BeantwoordenVerwijderen