zaterdag, december 13, 2008

Ik baal en ben stinkend jaloers

Stinkend jaloers ben ik op mijn broer. Eerst was het allemaal ellende wat de klok slaat, weduwnaar geworden, geen nee kunnen zeggen tegen verslaafde zoon. Maar nu????

De verslaafde zoon die naast hem woonde is vertrokken en woont nu ergens samen. Het huis waarin hij woonde werd binnen drie weken verkocht.

Hij kreeg een vriendin van dezelfde leeftijd, het klikt en halverwege maart trouwen ze. 

Hij kocht deze week een ander huis, want beiden verbranden hun schepen achter zich. Hij koopt een appartement in de vinex locatie van het dorp waar hij nu ook al woont.

Zijn eigen vrijstaande huis met 400 m2 eigen grond komt binnenkort in de verkoop voor een minimale prijs van 415.000 euro. Ik kan dat niet betalen, bovendien het onderhoud van dat huis, maar wat zou ik graag in een vrijstaand huis wonen buiten de bebouwde kom van het dorp, dat toch slechts op 10 km afstand van Rotterdam centrum is.

Wat zijn mannen toch altijd bofkonten. Hij "kreeg" destijds een tuinderij om op te gaan werken. Meisjes kregen dat niet.
Hij heeft altijd hard gewerkt, maar hij heeft ook wat. Ik ben gewoon stinkend jaloers, ik wil niet in een tussenwoning, maar in een goed vrijstaand groot eigen huis.

5 opmerkingen:

  1. nu de vraag is kan die het verkopen vooral in deze tijd onze boerderij staat al een half jaar te koop de vraag prijs is 429.000 kosten koper,,nu u hoef niet jaloers te zijn je heb alles wat je hartje begeert dat je baalt,, dat mannen het beter heeft kan ik begrijpen voor jou komt die tijd ook hoor? de leeftijd doet ook heel wat ,,en ieder jaar teld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp dat je jaloers bent, maar is het niet tijd om te gaan waarderen wat je allemaal WEL hebt?

    Je bent gezond;
    Je hebt geen zorgen om lastige kinderen;
    Je hebt een koopwoning;
    Je hebt geld op de bank;
    Je hebt een eigen inkomen;
    Je bent zelfstandig, van niemand afhankelijk;
    Je bent een vrouw;
    Al je inkomen kan je volledig aan jezelf besteden;
    Je hoeft niet naar Studio Sport te kijken op zondag;
    Geen sokken van hem in de was of erger, naast de wasmand;
    etc
    etc
    etc
    etc

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mag jaloers zijn, hoor: als het een ander zo enorm voor de wind gaat en zelf heb je het een stuk lastiger. Wie zou dan niet jaloers zijn? En bovendien is jaloers zijn een heel normaal gezond gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou inderdaad proberen te zien wat je wél hebt, maar af en toe een keer aan die jaloersheid toegeven, daar is niks mis mee. Sommige dingen zijn gewoon niet eerlijk. Daar teveel en te lang bij stil staan, kost echter alleen maar tijd en energie die je beter ergens anders in kunt steken, maar volgens mij ben je je dat wel bewust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem, Dat is leuk een boerderij, helaas staat die buiten de Randstad, dan was je hem al lang kwijt geweest...

    @Anoniem,Willeke en Chaoot, meevoelen helpt.

    BeantwoordenVerwijderen