donderdag, december 04, 2008

Motorrijtuigenbelasting fors omhoog


De motorrijtuigenbelasting betaal ik 1 x per jaar. 

Betaalde ik vorig jaar 376 euro, nu mag ik 444 euro betalen voor een benzineauto van 1060 kg. Een verschil van 68 euro.

18,09% verhoging! Mag dat zomaar? Benzine duur geweest, nu ook de motorrijtuigenbelasting fors omhoog.

Hier las ik  dat het komt omdat de BPM op nieuwe auto's daalt, en dan mag er meer motorrijtuigenbelasting worden geheven. Ik heb geen nieuwe auto, de volle mep aan BPM is er al over betaald en dan ook nog eens 18% verhoging motorrijtuigenbelasting. Ik ben en heb crises .


Ik betaal jaarlijks omdat ik dan een zeer bescheiden korting krijg. Momenteel krijg ik meer rente op een spaarrekening dan dat de korting bedraagt, maar ik blijf toch maar 1 keer per jaar betalen. 

3 opmerkingen:

  1. erg he ik betaal ook per jaar,moest zelfs eens een keer halverwege bijbetalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ja, dat heb ik ook, vaak na een paar maanden iets bij betalen, of iets terug krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen is dat hè, dat ze die prijzen steeds maar weer ophogen.. :(

    BeantwoordenVerwijderen