zondag, december 21, 2008

O, die rot scooter

Die Kymco Agility limited edition staat vaker bij de fietsenmaker, dan dat ik er kilometers mee maak.

Was die eerder meer dan 16 dagen bij de fietsenmaker omdat hij niet wilde starten, liet ik eerverleden week bij een gespecialeerde motoren, scooters en fietsenzaak een grote beurt uitvoeren, nu nog heb ik problemen.

Wanneer het koud is en de scooter het ook koud heeft, kan ik wel starten, maar vervolgens duurt het bij deze vier-takt minuten voordat ik weg kan rijden.
Wanneer de scooter in de warme fietsenstalling van mijn werk heeft gestaan rijdt hij wel snel weg, maar bij vriezend weer merk ik dat hij onderweg soms inhoudt. Pas na 10 kilometer zijn de problemen voorbij.

Gistermorgen bracht ik hem weg en zette hem om 06.10 uur voor de deur van de zaak. Ik ben met het openbaar vervoer terug gegaan en heb voor het eerst de gelegenheid de chipknip opgeladen en geleerd hoe je daar mee om moet gaan.

Vandaag heb ik het ding/ kreng nog niet terug. Vandaag ga ik met een groep een week wandelen en leuke dingen doen in de provincie Utrecht. 

Ik zou nu wel eens willen weten welke scooter er leuk uitziet en het probleemloos 20.000 km uithoudt, zonder gedoe, trammelant en weet ik wat.
De Peugeot en de Vespa worden het meest gestolen, dus die vallen wat mij betreft af. De scooter moet Rotterdam proof zijn.

3 opmerkingen:

  1. manlief heeft ook een kymco, alleen met brede banden ( hij zegt zelf een oude mannetjes brommer) vooral omdat hij door de polder moet en met wat bredere banden wat meer grip heeft, ook zeiden ze met de aankoop dat hij wat minder gevoelig wat voor dieven.
    verder heeft hij er nog een 20000km opzitten, maar hij moet iedere dag van h-ia naar barendrecht dus dat is best een stukje. heel veel plezier met je vakantie.
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes met de scooter en ik wens je een fijne kerst toe.
    Groetjes,
    Lege zakken vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jenny, volgens Google is het van HIA naar B'drecht 10 kilometer. Je hebt slechts een brug, maar dat is een brug waar het niet zo hard waait. Is 10 km geen mooie mannelijke fietsafstand, vraagt opnieuwbeginnen met een P-scooter-kymco-humeur.
    Heeft je man die lelijke GD, want dat is echt een foeilelijke oude mannetjes brommer? Kennelijk is de GD betrouwbaarder dan anderen.

    @Lege zakken vrouw, wat een leuke naam is dat. Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen