zaterdag, december 27, 2008

Word ik nooit eens consuminderen moe?

Ja, soms ben ik spoegzat van dat zielige consuminderen. 

Al tijden overweeg ik mezelf te plezieren met een fantastische espresso-apparaat. Niet de eerste de beste, nee die uit de noten-en koffiewinkel, waar de simpelste 600 euro kost.

Afgelopen voorjaar sprak ik tot mezelf, alle bijzondere extraatjes gaan in de pot voor deze super espresso.

Nu is het het einde van het jaar en kom ik om in de onzalige onderhoudsdingen voor mijn huis. Ik heb het afgelopen jaar bijna 600 euro aan extraatjes gekregen, maar nee ik heb het niet apart gezet, maar natuurlijk gestort in de bodemloze pot "onderhoud huis".

Inmiddels koop ik gemalen espresso koffie en zet ik extra sterke koffie. Kom ik bij Ikea of ergens anders, dan geniet ik van een dubbele espresso met melk. Ik geniet, maar kopen? Nog even niet, maar komend jaar, dan komt dat dure ding er!
Alle extraatjes gaan nu naar de niet meer gebruikte spaarrekening bij de DSB. Niet de hoogste rente, maar wel een apart potje. Lijkt nog het meest op het oude Brabantia geldkistje.

Volgend jaar heb ik het espressoapparaat en ben ik weer eens een keer naar de overkant van de Atlantische plas geweest.

1 opmerking:

  1. Volgens mij moet je ook eens iets leuks kopen, iets waar je al heel lang zin in hebt, anders hou je het consuminderen niet vol. Gewoon doen, lijkt mij. Dan heb je heerlijke espresso. Kijk eerst nog even via de consumentenbond hoe de kwaliteit is. Duur is niet altijd het beste in kwaliteit!

    BeantwoordenVerwijderen