donderdag, januari 22, 2009

Duurzaam geluk

 Duurzaam geluk is gelukt
Ik schreef dat 40% van wat je denkt of doet het duurzame geluk bepaalt. 

Je kunt dit verbeteren door een aantal minuten per dag op je ademhaling te verdiepen, wanneer deze te oppervlakkig is.
In de eerste dagen vooral dacht ik 's avonds aan alle dingen die goed gegaan waren. 

Het kostte moeite, want net als anderen denk ik aan de dingen die ik nog moet doen, dingen waarvan ik wil dat ze goed gaan, in plaats te letten op de dingen die al goed gaan.
Het let een beet je op "Tel je zegeningen, één voor één." Maar dat gaat vaak over zegeningen waar je nauwelijks invloed op hebt.

In het begin dacht ik nog, als ik zo overtuigd raak en ben van mezelf, dat er zoveel dingen goed gaan, word ik vast nog een Narcist. 

Nu kan ik zeggen, dat ik de hele dag door denk, hé dat ging goed, dat is fijn gegaan.
Wanneer ik in de stress raak, denk ik al snel, laat ik eens een paar keer diep adem halen, afstand nemen en dan opnieuw de zaak bekijken.

Vandaag kreeg ik een compliment, je bent veel rustiger geworden. Dat klopt, dat ben ik ook. Zelfvertrouwen maakt rustiger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten